رئیس هیات نجات غریق و غواصی تبریز؛

استخر ائل گولی تبریز و قایقرانی در آن ایمن است

1399/05/25 - 09:32 - کد خبر: 25144
شاه گولی، ائل گلی

نصر: رئیس هیات نجات غریق و غواصی تبریز گفت: استخر ائل گولی و قایقرانی در آن ایمن است.

به گزارش نصر، در روزهای اخیر شاهد پخش ویدئو کلیپی بودیم که حاکی از نجات کودکی ۸ ساله از غرق شدن توسط یکی از شهروندان در استخر ائل گولی تبریز بود، درحالی که با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد کودک فوق درحال قایقرانی بوده و ناجیان غریق نیز در محل حضور داشتند.
این ویدئو باعث به وجود آمدن ذهنیت منفی در بین افکار عمومی شده و سبب شد تا قسمتی از جامعه، قایقرانی را رشته‌ای خطرناک و استخر ائل گلی را فاقد امنیت لازم برای ورزش‌های آبی بدانند در حالی که قضیه اصلاً آن طوری نبود که در کلیپ پخش شده به نظر می‌رسید.
رئیس هیأت نجات غریق و غواصی کلانشهر تبریز در گفت و گویی با بیان اینکه موضوع فوق در تایم تمرین قایقرانان اتفاق افتاده، می‌گوید: ظاهراً یکی از رسانه‌ها بدلیل عدم داشتن اطلاعات کافی از ماجرای فوق، انعکاس خبری نامناسبی از ماجرا ارائه کرده است.
امیر برجسته در رابطه با شرح ماجرا اظهار می‌کند: طبق معمول هر روز، تیم قایقرانی استان در حال تمرین بودند و در تمامی رشته‌های ورزشی نوآموزان تا زمانی که ورزش فوق را یاد بگیرند بارها خطا می‌کنند و در رشته قایقرانی خطای نوآموزان چپ کردن قایق و افتادن داخل آب می‌باشد.
وی با اشاره به عادی بودن افتادن قایقرانان در آب و اینکه هر روز شاهد این امر در زمان تمرین تیم می‌باشیم، ادامه می‌دهد: دو نفر از مربیان تیم قایقرانی توسط مدرسین هیأت نجات غریق و غواصی استان آموزش دیده و مدرک نجات غریق درجه ۲ را کسب نمودند اما به خاطر امنیت بیشتر دو نفر دیگر نیز از منجیان این هیأت هر روزه در حال دیده بانی و مراقبت از جان افراد علاقمند به قایقرانی در مجموعه قایقرانی پارک ائل گولی تبریز هستند.
رئیس هیأت نجات غریق و غواصی شهر تبریز با بیان اینکه متأسفانه در روز حادثه یکی از شهروندان جوان برای خودنمایی داخل آب پریده و باعث به وجود آمدن برخی حواشی شده است، عنوان می‌کند: در زمان چپ شدن قایق فردی که در نزدیکی سکو قایقرانان را تماشا می‌کند، برای خودنمایی و بدون اطلاع از ماهیت رشته قایقرانی و حضور ناجیان، داخل استخر پریده و بعد از رسیدن به قایقران او را از آب بیرون می‌آورد و در همین حین شخصی که گویا دوست وی می‌باشد شروع به فیلم گرفتن از وضعیت موجود می‌کند.
برجسته ادامه می‌دهد: این فیلم با مضمون نجات کودک ۸ ساله از غرق شدن در استخر ائل گولی در یک پایگاه خبری منتشر شده و تبعات ناخوش آیندی را در جامعه به وجود آورده است، در حالی که از حقیقت ماجرا به دور می‌باشد؛ البته امیدواریم هدف رسانه‌هایی که با وجود عدم آگاهی صحیح و کامل از اتفاق فوق، این نوع اخبار را پوشش می‌دهند، مطرح شدن با سیاه نمایی نبوده باشد.
وی با اعلام اینکه در فصل تابستان همه روزه دو نفر از منجیان این هیأت در مجموعه ائل گولی در حال انجام وظیفه هستند، توصیه می‌کند: شهروندان عزیز در مورد موارد مشابه و احتمال وجود خطر فقط به ناجیان اطلاع داده و از هرگونه اقدام غیر، خودداری نمایند.
لازم به توضیح است قایقرانان با رعایت نکات ایمنی همچون بر تن داشتن جلیقه نجات به همراه کسب مهارت‌های اولیه شنا در صورتی که ناجی منظور شده در مکان حضور داشته باشد، اجازه قایقرانی را پیدا می‌کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار