رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

عزاداری‌های محرم در فضای باز برگزار شود

1399/05/24 - 12:56 - کد خبر: 25126
عزاداری حسینی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر ضرورت برگزاری عزاداری های محرم در فضای باز گفت: عزاداری‌ها در شرایطی برگزار شود که امکان کنترل بیماری باشد.

به گزارش نصر، محمد حسین صومی، پنجشنبه شب در یک گفت‌وگوی خبری افزود: تصمیم ستاد ملی کرونا بر این است که عزاداری‌ها با تصمیمات و پروتکل‌های ابلاغی ستاد و مباحثی که بارها در کمیته‌ها و جلسات مختلف مطرح شده است، برگزار شود.
وی تاکید کرد: بهتر است عزاداری‌ها در فضای باز برگزار و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در آن رعایت شود؛ روز نخست محرم برنامه‌ای در استان نخواهد بود و در سراسر کشور نیز بر سر این موضوع توافق شده است.
وی اضافه کرد: همچنین تاکید داریم افراد مسن به ویژه افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای از حضور در اجتماعات خودداری کنند، زیرا حضور در هر اجتماعی، امکان تکثیر ویروس و گسترش بیماری را افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: در مورد مراسم محرم، نگرانی ما بیشتر در مورد کسانی است که به عنوان تماشاگر در مراسم حضور پیدا می‌کنند.
 صومی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در آذربایجان شرقی، گفت: روز بیست و سوم مرداد ماه، حدود ۳۰ درصد از نمونه گیری‌ها یعنی نمونه ۲۰۰ نفر از ۶۰۰ نفر مثبت اعلام شد و این نشان از حضور کرونا در جامعه است.
وی با بیان اینکه هر روز ۹ تا ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت می‌شوند، اظهار کرد: در مجموع  ۶۷۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده و ۹۶ نفر به کمک ونتیلاتور نفس می‌کشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره به برگزاری آزمون کنکور در هفته‌ گذشته، هفته جاری و هفته های آینده، خطاب به خانواده‌ها گفت: پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی به طور کامل رعایت می‌شود و تقاضا داریم تا والدین کمتر در بیرون از حوزه‌های امتحانی حضور پیدا کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار