/اطلاع رسانی/

پذیرش طرح ابتکاری دو مهندس تبریزی در پنجمین دوره مسابقات بين المللي اختراعات كشور کانادا

1399/05/23 - 16:00 - کد خبر: 25115
مسابقات بین المللی

نصر: طرح دكتر حميدرضا عزيزي (عضو هيئت علمي گروه عمران دانشگاه رشديه) و امير حسين رابط قنادي (دانشجوي كارشناسي پيوسته مهندسي عمران دانشگاه رشديه) در پنجمین دوره مسابقات بين المللي اختراعات كشور کانادا ارایه می شود.

به گزارش نصر، پنجمین دوره مسابقات بين المللي اختراعات كشور کانادا، تورنتو (ICAN 2020) در تاریخ 29 آگوست سال 2020 ميلادي برابر با 8 شهریور ماه سال 1399 توسط انجمن بین المللی نوآوری و مهارتهای پیشرفته شهر تورنتو و با حمایت فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) و انجمن جهانی مالکیت معنوی (WIIPA) برگزار مي گردد.

انتخاب و اعطای مدال و جوایز در بخش مسابقات این عرصۀ بین المللی به مخترعین با بررسی دقیق اختراعات توسط هیات داوران با تخصص های ویژه صورت می پذیرد و مراسم اعطای مدال با حضور مسئولين و شخصیت های علمي كشور کانادا برگزار خواهد شد. به طور متوسط همه ساله در حدود 700 مخترع از 25 كشور جهان در اين رخداد بين المللي در مرکز نمایشگاهی یورک واقع در قسمت شمالی شهر تورنتو حضور مي يابند.
 
 
برگزاری اين عرصۀ مهم بین المللی فرصتی جهت معرفی و آشنائی مخترعين و نوآوران کشور جمهوري اسلامي ايران با مجامع علمی، دانشگاهها و سازمان های مرتبط با اختراعات و مخترعین در سطح بین المللی و کسب اطلاعات از اختراعات و فن آوری های روز دنیا و همچنین جهت ارائۀ اختراعات ثبت شده مخترعان کشور در سطح بین المللی می باشد و نیز عرصه ای برای ورود به بازارهای جهانی و یافتن حمایت کنندۀ مالی برای تولید دستاوردهای علمی مي باشد.
 
 
با توجه به شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان علی الخصوص در قاره آمریکا و سیاست های کلان فدراسیون جهانی مخترعین به منظور حفظ سلامتی تمام مخترعین دنیا طبق دستور العمل های بهداشتی (WHO)، اين دوره از مسابقات به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
 
 
در اين دوره از مسابقات، آقاي دكتر حميدرضا عزيزي (عضو هيئت علمي گروه عمران دانشگاه رشديه) و آقاي امير حسين رابط قنادي (دانشجوي كارشناسي پيوسته مهندسي عمران دانشگاه رشديه) با ارائه مدلي با عنوان " سيستم نوين جداساز لرزه اي ريلي براي اجزاء غير سازه اي "  در مسابقات شركت نمودند.

دوره مقدماتی این دور از مسابقات در 15 ژانویه سال 2020 برگزار گردید و طرح ارائه شده از مجموع 505 طرح از 25 کشور دنیا موفق شد به دوره فینال این مسابقات که در تاریخ 29 آگوست سال 2020 در سالن اجتماعات North York Memorial در شهر تورنتو برگزار خواهد گردید راه یابد.
انتهای پیام/

پژوهشیار