معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی خبر داد:

انتقاد از تخریب منطقه به بهانه ساخت پارک توسط شهرداری تبریز/ آبگیری دریاچه پارک بزرگ تبریز

1399/05/23 - 14:09 - کد خبر: 25104
دریاچه پارک بزرگ تبریز

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجا ن‌شرقی گفت: نباید به بهانه ساخت پارک برای مردم تناسب منطقه را تخریب کنیم که البته سازمان محیط زیست و جهادکشاورزی نیز در این زمینه نگرانی‌هایی دارند.

به گزارش نصر، جواد رحمتی امروز در جلسه بررسی طرح‌های مشاوران پروژه پارک بزرگ تبریز، اظهار داشت: مشاوران پروژه‌های باید فارغ از کارهای کلیشه‌ای، نسبت به به‌روز کردن اطلاعات و پیاده‌کردن نمونه‌های به‌روز دنیا پیشقدم بوده و یک رویکرد جدید داشته باشند.
وی ادامه داد: منطقه پارک بزرگ تبریز دارای فضای سبز گسترده‌ای است و افزایش سرانه‌ای در این منطقه صورت نمی‌گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خصوصیت منحصر به فرد پارک بزرگ، خاطرنشان کرد: پارک بزرگ تبریز در قیاس با نمونه‌های مشابه خارجی طرحی ویژه و منحصربه‌فرد در جوار زمین‌های کشاورزی است، اما خیابان‌کشی و جدول گذاری برای کشاندن مردم به این پارک کار اشتباهی است.
وی ادامه داد: نباید به بهانه ساخت پارک برای مردم تناسب منطقه را تخریب کنیم که البته سازمان محیط زیست و جهادکشاورزی نیز در این زمینه نگرانی‌هایی دارند.
رحمتی با اشاره به آبگیری دریاچه پارک بزرگ نیز گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه، آبگیری دریاچه پارک بزرگ را استثنا کرده و قرار شده آبگیری در این دریاچه اتفاق بیافتد ولی با این شرط که در غیر فصل کشاورزی این آب رهاسازی شود.
وی ادامه داد: یک پیشنهاد برای آبگیری دریاچه پارک بزرگ، زه‌آب تبریز است که ۳۰۰ لیتر در ثانیه برآورد ما است و می‌تواند برای تامین آب پارک بزرگ مد نظر قرار بگیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار