رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان؛

سالانه ۱۰ هزار تن آبزی تولیدی زنجان در دیگر استان‌ها عرضه می‌شود

1399/05/23 - 13:45 - کد خبر: 25102
ماهی

نصر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی تولیدی این استان در دیگر استان‌های کشور عرضه می‌شود.

به گزارش نصر، جواد تاراسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: سالانه بیش از ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن انواع آبزیان سردآبی، گرم‌آبی در استان زنجان تولید می‌شود.
وی تاکیدکرد: این استان رتبه نخست تولید ماهی سردآبی از نوع قزل الا را در منطقه شمال‌غرب کشور دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم در این استان در صنعت آبزی پروری مشغول به کار هستند.
به گفته تاراسی، بیش از چهار هزار نفر نیز غیرمستقیم در سطح استان در فعالیت های پیش نیاز اعم از تهیه و تامین خوراک آبزیان، حمل و نقل بچه ماهی و ماهی پرواری، تولید تجهیزات آبزی پروری، صنایع عمل آوری و بسته بندی و دیگر بخش ها فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه آبزی پروری با استفاده از منابع آبی کشاورزی و در فصل کشاورزی از اولویت های توسعه آبزی پروری در استان است که بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده هدایت پساب خروجی از مزارع آبزی پروری به زمین های کشاورزی پایین دست موجب صرفه جویی در مصرف کودهای شیمیایی شده و کیفیت و کمیت محصول تولیدی را نیز ارتقا می دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: مازاد تولید آبزیان تولیدی این استان بیش از ۱۰ هزار تن است که به استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران ، البرز، گیلان، مازندران و قم عرضه می‌شود.
تاراسی اضافه کرد: استفاده از تجهیزات نوین آبزی پروری به منظور صرفه جویی در استفاده از آب تازه و افزایش تولید این محصول در واحد سطح از برنامه ها و اهداف توسعه آبزی پروری در استان زنجان به شمار می رود.
بنا به این گزارش، شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، ایجرود، ابهر، سلطانیه و طارم تولید کننده ماهیان سردآبی و گرم آبی در سطح استان زنجان هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار