فرماندار اردبیل؛

دسته‌گردانی و برپایی ایستگاه پذیرایی در محرم در اردبیل ممنوع است

1399/05/23 - 13:39 - کد خبر: 25101
مسعود امامی یگانه

نصر: فرماندار اردبیل گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، دسته‌گردانی و برپایی ایستگاه‌های پذیرایی در ماه محرم ممنوع است.

به گزارش نصر، مسعود امامی یگانه روز پنجشنبه در جلسه تشریح شیوه برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم در اردبیل افزود: مکان مورد استفاده تمامی هیات‌ها و محلات که متولی عزاداری هستند، نیز باید به تایید دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برسد.
 وی بیان کرد: برای برگزاری آیین‌های عزاداری مکان‌های بزرگ ورزشی، مدارس ، فضاهای رو باز در اختیار هیات‌های مذهبی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه نحوه برگزاری عزاداری نیاز به وحدت رویه و انسجام بیشتری دارد، اظهارداشت: هدف ما برگزاری مراسم عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.
امامی یگانه با اشاره به شرایط خاص و ویژه مربوط به ویروس کرونا اضافه کرد: در رابطه با حفظ سلامت مردم با جدیت پیش خواهیم رفت، چرا که برخی از ناهماهنگی‌ها ممکن است موجب صدمات شود. 
وی گفت: مطابق دستورالعملی که ابلاغ شده ، مسوولیت اجرایی با سازمان تبلیغات اسلامی بوده، اما دستگاه‌ها با بسیج تمام توان خویش، آماده پشتیبانی، ارائه تیم‌های نظارت و تامین امکانات خودرویی  هستند.
فرماندار اردبیل افزود: هدف این است که طرح  هر خانه یک حسینیه  اجرا شده  ‌و مردم از طریق صدا و سیما  و رسانه‌ها به پیگیری برنامه‌های عزاداری بپردازند تا از ایجاد  تجمع جلوگیری شود.
وی افزود: طبق هماهنگی با صدا و سیما، مقرر  شده که برنامه‌های مرتبط با عزاداری صدا و سیما در ساعات مشخصی پخش و بازه زمانی برنامه‌های پخش شده نیز افزایش یابد. 
فرماندار اردبیل در پایان از همراهی روسای محلات ششگانه اردبیل در عمل به تصمیمات ستاد کرونا قدردانی کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار