گزارش/

راهپيمايي کرونايي با توزيع رايگان ماسک برگزار شد

1399/05/23 - 14:00 - کد خبر: 25099
راه پیمایی راه پیمایی راه پیمایی

نصر: از سری فعالیت‌های کمپین کروما، راهپیمایی کرونایی با محوریت گرامیداشت ایثارگری و فداکاری های مدافعان سلامت و توزیع رایگان ماسک با حضور دانشجویان داوطلب همتایار سلامت اداره مشاوره علوم پزشکی تبریز و دیگر دانشگاه های استان با همراهی سازمان مردم نهاد امیدسازان راه سلامت در روز چهارشنبه، ۲۲ مرداد ماه سال جاری، برگزار شد.

به گزارش نصر، مراسم افتتاحیه هفته ششم راهپیمایی کرونایی به سبب گرامیداشت ایثارگری و فداکاری های مدافعان سلامت در مقابل بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد.
در این مراسم،  ایوب بهتاج، مدیر کل ورزش و جوانان استان و خداداد خداددادی، رئیس اداره مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه حضور داشتند.

در ابتدای مراسم افتتاحیه، مسئول همتایاران سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به فعالیت های این مجموعه دانشجویی با همکاری سازمان مردم نهاد امیدسازان راه سلامت (ارس) از روزهای آغازین شیوع کرونا، اظهار کرد:  در روزهای پیش از عید سال جاری، فعالیت های همتایاران و ارس در چهار مرحله با هدف مقابله با کرونا انجام گرفت.

عرفان نظام دوست با اشاره به اینکه با گسترش دوباره شیوع بیماری کرونا، فعالیت های همتایاران و ارس وارد مرحله جدیدی شد، ادامه داد: در فاز دوم فعالیت های همتایاران با همکاری سازمان مردم نهاد امیدسازان راه سلامت، پویش کروما با هدف ایجاد حساسیت دوباره در میان مردم برای رعایت اصول بهداشتی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز در هفته ششم راهپیمایی کرونایی در قالب کمپین کروما هستیم، افزود: در این ۶ هفته، دانشجویان همتایار با تجهیزات کامل از جمله ماسک، گان و شیلد در محلات مختلف شهر تبریز حضور یافته اند و به ارائه آموزش های بهداشتی در راستای کاهش انتقال کرونا ویروس و همچنین اهدای ماسک به شهروندان پرداخته اند.

مسئول همتایاران سلامت دانشگاه در بخش پایانی سخنانش از تغییر نوع برنامه های کمپین کروما در هفته های آتی برای تاثیرگذاری بیشتر در جهت مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

در ادامه مراسم افتتاحیه هفته ششم راهپیمایی کرونایی، مدیر کل ورزش جوانان و استان در سخنانی کوتاه با گرامیداشت  ۲۲ مرداد، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، اظهار کرد: این اداره همواره پشتیبان سازمان های مردم نهاد است و در روزهای کرونایی از برنامه ها و فعالیت های این سازمان ها در راستای مقابله با کرونا حمایت کرده است.

ایوب بهتاج با اشاره به اینکه کمپین کروما از زمان شکل گیری، فعالیت های موثر و چشمگیری را ارائه کرده است، ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان آمادگی دارد در راستای گسترش فعالیت های کمپین کروما، حمایت های لازم را انجام دهد.

در بخش پایانی مراسم افتتاحیه هفته ششم راهپیمایی کرونایی، مسئول اداره مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مجموعه فعالیت های همتایاران سلامت و سازمان مردم نهاد امیدسازان راه سلامت را اقدامی بدیع و نو بوده است، اظهار کرد: این اقدامات برای اولین بار به همت دانشجویان همتایار علوم پزشکی تبریز رخ داد و به مرور زمان، دیگر دانشگاه ها از این گونه فعالیت ها، الگوبرداری کردند.

خداداد خدادای با اشاره به اینکه فعالیت های انجام یافته در قالب کمپین کرونا در راستای مقابله با کرونا به گونه بوده  که بازتاب خوبی در سطح وزارت بهداشت داشته است، ادامه داد: دکتر فرهاد طارمیان، رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت، فعالیت های کمپین کروما را درخشان و اثرگذار توصیف کرده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان همتایار دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سازمان مردم نهاد امیدسازان راه سلامت در ارائه آموزش اصول بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا موفق عمل کرده اند، افزود: آحاد جامعه از تلاش ها، زحمات و تحمل سختی های این دانشجویان آگاه و قدردان آنان هستند.

هفته ششم راهپیمایی کرونایی در قالب کمپین کروما با حضور دانشجویان داوطلب در منطقه ترلان دره سی و خلیل آباد تبریز با تجهیزات کامل از جمله گان، شیلد، دستکش، ماسک و... ادامه یافت. دانشجویان داوطلب در این راهپیمایی با بیان نکات بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و جمع آوری ماسک های آلوده جهت پیشگیری از گسترش عفونت، عابران را به رعایت این موارد، ترغیب و تشویق نمودند.

در راهپیمایی این هفته، دانشجویان داوطلب در راهپیمایی خود پلاکاردهایی با مضمون رعایت اصول بهداشتی و عکس شهدای مدافع سلامت در دست داشتند. از نکات چشمگیر هفته ششم راهپیمایی کرونایی، توزیع رایگان ۲هزار  ماسک استاندارد در میان ساکنان منطقه ترلان دره سی و خلیل آباد تبریز  برای تشویق به استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار