استاندار آذربایجان‌غربی؛

کاهش شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی امیدوارکننده است

1399/05/23 - 12:18 - کد خبر: 25093
محمدمهدی شهریاری

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تعامل مردم و مسوولان که منجر به کاهش شیوع کرونا در دو هفته اخیر شده، امیدوارکننده بوده که امیدواریم همین روند در روزها و هفته های آینده نیز تداوم یابد.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری عصر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طبق گزارش های دانشگاه علوم پزشکی شیوع کرونا از ۲ هفته قبل روند کاهشی در استان داشته، افزود: تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در استان، منوط به رعایت جدی دستور العمل‌هاست و اگر شیوه‌نامه‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی اجرا نشود، بار دیگر مجبور هستیم محدودیت های کرونایی را حتی به صورت شدیدتر اجرا کنیم.
وی ادامه داد: از ابتدای مرداد، دستورالعمل‌های بهداشتی به میزان ۷۵ درصد در استان رعایت شده است.
استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از برخی فرمانداران که نسبت به برگزاری جلسات شهرستانی مدیریت کرونا اهتمام لازم را ندارند، اضافه کرد: فرمانداران موظف هستند هر هفته جلسات مدیریت بیماری کرونا را برگزار و نسبت به حل مشکلات اقدام کنند.
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و اهتمام همه مردم برای برگزاری عزاداری های سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)  افزود: مراسم این ماه طبق دستورالعمل های ابلاغی با همکاری مردم و متولیان امر برگزار می شود.
شهریاری با اشاره به لزوم برگزاری کنکور از مسوولان خواست تا نسبت به فراهم کردن بسترهای لازم برای برگزاری این رویداد مهم اقدام کنند.
وی از اتحادیه های صنفی خواست تا طبق ماه‌های گذشته بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در صنوف نظارت جدی داشته باشند.
تاکنون حدود ۳۳۴ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده که ۸۷ درصد این افراد بهبود یافته و ۵.۷ درصد نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار