معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛

توقف روند صعودی کرونا در اردبیل؛ بیماری هنوز سیر نزولی ندارد

1399/05/23 - 11:32 - کد خبر: 25087
ویروس کرونا

نصر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: روند افزایشی و صعودی بیماری کرونا در این استان متوقف شده اما هنوز به مرحله نزولی شیوع ویروس دست نیافته‌ایم.

به گزارش نصر، محمدرضا رضایی‌بنا افزود: علیرغم کاهش نسبی آمار تعداد مراجعان به اورژانس و بیماران بستری،  شهروندان باید همچنان موارد بهداشتی و احتیاطی لازم را رعایت کنند.
وی بیان کرد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان شاهد روند ثابت و پایدار و نزولی در استان باشیم.
وی خودداری از حضور در مناطق پرازدحام و شلوغ ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را  به شهروندان استان توصیه و تاکید کرد که مردم نباید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته شوند.
شهرام حبیب‌زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل هم با اشاره به آمار مبتلایان کرونا گفت: در حال حاضر تعداد ۳۳۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری بوده که از این تعداد ۶۵ نفر بدحال در بخش مراقبت‌های  ویژه قرار دارند.
به گفته وی، در شبانه‌روز گذشته ۴۱ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۲۲ نفر در اردبیل، ۲ نفر در پارس‌آباد، ۱۱ نفر در مشگین‌شهر، ۴ نفر در گرمی، یک نفر در خلخال و یک نفر در بیله‌سوار بستری شده و در این مدت ۴۲ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
وی افزود: چهار شهروند استان نیز در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.
هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار در وضعیت قرمز ؛ مشگین ‌شهر، خلخال، کوثر و گرمی مغان  در وضعیت نارنجی؛ سرعین ، نیر و نمین  در وضعیت زرد و اصلاندوز در وضعیت سفد قرار دارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار