استاندار آذربایجان‌غربی؛

استعلام‌های طولانی مانعی بر سر راه سرمایه‌گذاری است

1399/05/22 - 14:33 - کد خبر: 25047
محمدمهدی شهریاری

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از استعلام‌های موازی و تعلل برخی دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزهای لازم گفت: بسیاری از افرادی که مشتاق سرمایه‌گذاری در استان هستند، با این موانع سخت از ادامه کار منصرف می‌شوند که این امر قابل قبول نیست.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: کاهش فقر، آسیب‌های اجتماعی، تامین رفاه و دستیابی به توسعه پایدار در گرو جذب سرمایه‌گذاری است.
وی ادامه داد: روند حمایت از سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های اجرایی با وجود قوانین حمایتی و تاکیدات لازم مطلوب نیست.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران نسبت به حمایت و روان‌سازی جذب سرمایه‌گذاری در چهارچوب قوانین اقدام ویژه داشته باشند.
شهریاری بیان کرد: پاسخ دستگاه‌های اجرایی به استعلام‌های سرمایه‌گذاری نباید بیش از زمان تعیین شده باشد و درصورت تخطی از این مورد با دستگاه مربوطه برخورد می‌شود.
وی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی جذب سرمایه‌گذاری طی سال گذشته، کاهش نرخ تورم، رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری اظهار داشت: تقویت این روند در گرو تلاش جهادی مدیران مربوطه است و این قابل قبول نیست که در سال سخت مالی از جذب سرمایه‌گذاری غفلت شود.
وی ادامه داد: مدیران مراقب افرادی باشند که به بهانه سرمایه‌گذاری اراضی و منابع مالی را چپاول می‌کنند و بررسی اهلیت مالی و فنی سرمایه گذاران باید به صورت جدی پیگیری شود.
آذربایجان‌غربی با راهبری استاندار، مهیای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بوده است؛ امنیت مهمترین مقدمه جذب سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و آذربایجان‌‎غربی با تلاش دست‌اندرکاران در جمع پنج استان موفق در این زمینه قرار دارد.
جذب ‌سرمایه ‌به ویژه ‌سرمایه‌ خارجی، مهمترین شاخص توسعه اقتصادی در دنیای امروز به شمار ‌می‌رود.
انتهای پیام/

پژوهشیار