رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی؛

بازسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز تا جشنواره فیلم فجر تمام می‌شود

1399/05/22 - 14:53 - کد خبر: 25046
رئیس حوزه هنری، نشست خبری

نصر: رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش می‌کنیم عملیات بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز تا آغاز برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال به اتمام برسد.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی، روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی عملیات بازسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن، افزود: بازسازی این پردیس فرهنگی سینمایی با ۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است یک سوم از این اعتبار از بودجه استانی و دو سوم دیگر نیز از اعتبارات حوزه هنری کشور جذب شده است.
وی اظهار داشت: کار بازسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن به صورت رسمی از ۲ ماه گذشته آغاز شده است و تلاش می شود تا برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال به بهره برداری برسد.
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: این پردیس به صورت مدرن بازسازی می شود و در آن برای اولین بار در تبریز از ویدیو پروژکتورهای لیزری نسل جدید استفاده می شود و ۳ سالن آن نیز مجهز به سیستم صوتی دالبی خواهد شد.
بلاغی، با بیان اینکه پردیس سینمایی ۲۹ بهمن پس از بازسازی به یک مجموعه فرهنگی تبدیل خواهد شد، ادامه داد: پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن دارای سالن های ۱۴ نفره ویژه ( vip)، سالن های ۸۰، ۹۰، ۱۲۰، ۱۵۰ و سالن بزرگ حدود ۵۸۰ نفره بوده و در آن علاوه بر پخش فیلم، محصولات فرهنگی عرضه می شود.
وی یادآوری کرد: پیش از این نیز، عملیات بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز در سال ۱۳۹۴ توسط حوزه هنری استان آغاز شده بود که این پروژه در طول ۳ سال با ۳ میلیارد تومان اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.
سینما ۲۹ بهمن تبریز در سال ۱۳۴۲ ساخته شده و در زمان حاضر با ۲ سالن دارای حدود یک هزار و ۹۵ صندلی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار