رییس کل دادگستری زنجان؛

سه واحد تولیدی تعطیل زنجان با حمایت دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشتند

1399/05/22 - 13:29 - کد خبر: 25040
واحد تولیدی

نصر: رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: حمایت از تولید در سال جهش تولید، یک تکلیف شرعی برای همه دستگاه‌ها است و در این راستا با ورود و حمایت دستگاه قضایی، سه واحد تولیدی تعطیل‌شده این استان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه سه‌شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان اظهار داشت: دستگاه قضایی، حمایت از تولید و تلاش برای پیگیری و حل مشکلات بنگاه‌های تولیدی را یک وظیفه برای خود می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: دستور اخیر رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه بانک‌ها حق تملک واحدهای تولیدی به دلیل بدهی را ندارند در استان زنجان با قاطعیت و بدون اغماض اجرا خواهد شد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: هیچ دستگاه و سازمان دولتی، حق ندارد با اقدامات خود منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود چرا که این عمل برخلاف ضوابط و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و نباید اقدامات ما خواسته و ناخواسته منجر به تعطیلی بنگاه‌های تولیدی شود.
رییس کل دادگستری استان زنجان افزود: انتظار ما از سیستم بانکی این است که در محاسبه سودهای بانکی ضمن رعایت مقررات بر اساس مصوبات بانک مرکزی اقدام کند.
وی گفت: دریافت سود بانکی با درصدهای بالا خلاف شرع و نظر مراجع تقلید است.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی اظهار داشت: ۱۸ واحد صنعتی با اخذ تسهیلات حدود ۴۵۰ میلیارد تومان از بانک‌های عامل استان  نتوانستند اقساط مربوطه را به‌موقع پرداخت کنند و متاسفانه بانک‌های عامل، اقدام به تملیک واحدها کرده و از ادامه فعالیت و تولید، جلوگیری و یا از راه اندازی محروم شدند که این واحدها ظرفیت اشتغال ۵۳۴ نفر را داشتند.
رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه امروز در این جلسه با حضور مسوولان مربوطه، مشکل سه واحد تولیدی از ۱۸ واحد مذکور در جلسه مطرح  و مشکلاتشان مرتفع شد، گفت: مقرر شد این سه شرکت، دوباره راه‌اندازی و زمینه تولید و اشتغال کارگران فراهم شود که این اقدام مبارکی است.
وی خاطرنشان کرد: به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان دستور داده شد ضمن پیگیری روزانه مشکلات واحدهای تولیدی و دریافت گزارش از اقدامات دستگاه‌ها با قوت و به صورت منظم جلسات را هفتگی جهت بررسی مشکلات ۱۸ واحد تولیدی استان در دستور کار خود قرار دهد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت، پیگیری‌های لازم را در این مورد انجام خواهد داد و مشکلات این واحدها در آینده نزدیک حل خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار