رییس فراکسیون مناطق محروم خبر داد:

تدوین طرح دو فوریتی جمعیت و خانواده برای حمایت از زنان شاغل / حق بازنشستگی زنان پس از تولد فرزند سوم

1399/05/22 - 10:41 - کد خبر: 25007
تک فرزندی

نصر: رییس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کوچک در حال توسعه از تدوین طرح دوفوریتی جمعیت به خانواده با هدف حمایت از زنان شاغل و تشویق خانواده ها به فرزند آوری خبر داد.

به گزارش نصر، سیدعلی موسوی در گفت و گویی اظهار داشت: طرح دو فوریتی جمعیت و خانواده در مراحل پایانی تدوین قرار دارد و تلاش می‌کنیم با تصویب آن در مجلس زمینه را برای تسهیل شرایط زنان شاغل دارای فرزند فراهم و بسترهای مناسب را برای ترویج فرزندآوری در جامعه ایجاد کنیم.
وی تلاش برای افزایش حقوق و مزایای این قشر از زنان را یکی از اهداف این طرح عنوان و تصریح کرد: بهبود شرایط بیمه و بازنشستگی برای زنان شاغل دارای فرزند نیز در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این طرح برای زنان خانه داری نیز که بیش از دو فرزند به دنیا بیاورند، تسهیلاتی در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به برقراری بیمه تامین اجتماعی و حق بازنشستگی پس از تولد فرزند سوم و بیشتر اشاره کرد.
موسوی مهمترین هدف از تدوین این طرح را تسهیل شرایط فرزندآوری برای خانواده ها برشمرد و گفت: در شرایطی که بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و بزه های عمومی نتیجه آسیب دیدن بنیان خانواده است، باید مجلس و دولت و همه دستگاه های متولی با تسهیل شرایط فرزندآوری و کاهش هزینه های سرپرستی خانواده ها، بیش از پیش برای تقویت بنیان خانواده به عنوان سنگ بنای رشد و توسعه کشور قدم بردارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار