خبر/

آغاز به کار نمایشگاه دایمی نهضت ساخت داخل و توانمندی‌ها و نیازمندی‌های صنایع آذربایجان‌شرقی در تبریز

1399/05/21 - 17:26 - کد خبر: 24996
سید مرتضی نیرومند اسکویی

نصر: همزمان با روز حمایت از صنایع کوچک، نمایشگاه دایمی نهضت ساخت داخل و توانمندی‌ها و نیازمندی‌های صنایع آذربایجان‌شرقی در تبریز دایر شد.

به گزارش نصر، این نمایشگاه روز سه شنبه با همکاری شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: در این نمایشگاه ۵۰ غرفه برای ۷۰ واحد صنعتی دایر شده است و در آن واحدهای صنعتی و تولیدی استان ۱۲۰ محصول در زمینه های مواد غذایی، بهداشتی و دارویی، ریخته گری، چرم، کیف، کفش و پوشاک، محصوالت پالستیکی، انواع آجرهای نسوز، لوازم خانگی، انواع قوطی های فلزی، الکتروموتورها، انواع فیلتر خودرو، اتصالات پی وی سی را برای عرضه به نمایش گذاشته اند.
 
 
سید مرتضی نیرومند اسکویی، افزود: تعداد ۲۰ غرفه نیز برای معرفی توانمندی تولیدکنندگان قطعات خودرو استان نیز در شهرک صنعتی فناوری قطعات خودرو واقع در جاده سنتو – خیابان قراملک – شهرک صنعتی فناوری قطعات خودرو دایر است.
وی یادآوری کرد: در این نمایشگاه تعداد ۶۶ قطعه از نیازمندی های واحدهای صنعتی از جمله قطعات صنعتی، مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید و غیره که در زمان کنونی امکان تامین آن در داخل کشور مقدور نیست در معرض عموم به ویژه سرمایه گذاران، واحدهای دانش بنیان و فناور و جامعه علمی دانشگاهی قرار گرفته است.
نیرومند اسکویی ، ادامه داد: تعداد ۷۵ غرفه نیز برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که در فاز دوم بقیه غرفه ها تکمیل و حداقل بیش از ۲۵۰ نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی احصا شده در آن ها مستقر خواهد شد.
 وی اظهار داشت: سازمان صمت با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی استان نسبت به احصاء توانمندی های واحدهای صنعتی و خوشه های کسب و کار اقدام کرده است که در این راستا با تکمیل زنجیره تعمیق ساخت داخل واحدهای صنعتی موفق به عقد قرارداد و داخلی سازی تولیدات به ارزش ۲۱ میلیون دلار شده اند که از جمله ماشین آلات تمام اتوماتیک اولتراسونیک تولید ماسک و ماشین آلات فرآوری معدنی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار