خبر/

آتش سوزی جنگل های ارسباران بطور کامل اطفاء شد

1399/05/21 - 17:24 - کد خبر: 24994
آتش سوزی

نصر: آتش سوزی جنگل های ارسباران در محدوده روستا های هوچ، آوارسین، نوجه ده سفلی، خریل، ییلاق تارودی اولن، صومعه و قلعه لو ( در 7 نقطه مجزا) شهرستان های خداآفرین و کلیبر از روز یک شنبه مورخه 99/5/19 شروع شده بود.

به گزارش نصر، با توجه به وزش شدید باد و پوشش علفی غنی در کف جنگل و دمای  زیاد هوا و به تبع آن گسترش دامنه آتش سوزی ، آقای مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راس 4 اکیپ متشکل 25 نفر از ماهرترین و ورزیده ترین نیروهای ستادی اداره کل به منطقه عزیمت و عملیات اطفاء حریق فرماندهی و مدیریت نمودند.

این آتش سوزی علی رغم صعب العبور بودن منطقه و شرایط بسیار سخت جوی به لحاظ وزش باد با تلاش مجاهدانه همکاران ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های خداآفرین و کلیبر و ستاد اداره کل ، نیروهای ناحیه مقاومت بسیج ، نیروهای مردمی، هنگ مرزی ، انتظامی و هلال احمر شهرستان خدا آفرین اطفاء  گردید.

لازم به ذکر است پس از کنترل آتش سوزی، با توجه به وزش باد و احتمال آتش سوزی مجدد همکاران منابع طبیعی به مدت 8 ساعت اقدام به لکه گیری نموده و در مورخه 99/5/21 بطور کامل اطفاء نمودند. در این آتش سوزی بخش عمده ای از سطح آتش سوزی بصورت برون زد سنگی و با پوشش تنک درختچه سیاه تلو و نیز مرتع مشجر بوده است و در قسمت جنگلی نیز با توجه به وضعیت آتش سوزی، زیر آشکوب و پوشش علفی جنگل خسارت دیده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار