در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز عنوان شد:

بررسی و ارزیابی وضعیت پارک های شهر تبریز

1399/05/21 - 16:58 - کد خبر: 24992
شورای اسلامی شهر تبریز

نصر: جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع گزارش سازمان سیما و منظر شهرداری تبریز در رابطه با بررسی و ارزیابی پارکهای شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، مدیر عامل سازمان سیما و منظر شهرداری تبریز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پارک های شهرداری تبریز گفت: وضعیت موجود بگونه ای است که اگر شخص سالم هم وارد پارک ها شود ممکن است دچار مشکلات حرکاتی شود.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز نیز در ادامه با بیان اینکه پایین بودن سطح سرمایه های اجتماعی در مجموعه شهرداری و شورا موجب بروز برخی مشکلات شده است گفت: صحنه هایی که امروز ما شاهد آن بودیم، صحنه هایی است که شهروندان روزانه آنها را میبینند و در این خصوص شورا و شهرداری را مورد قضاوت قرار می دهند.
فریدون بابایی اقدم تصریح کرد: تشخیص اینکه مشکل فعلی حاصل کم کاری چه نهاد یا ارکانی است برای شهروندان مشکل بوده و عموما تمام کم و کسری های موجود در شهر را حاصل کم کاری شهرداری و شورا میدانند.
وی تصریح کرد: وضعیت فعلی تا حدودی نگران کننده است چرا که همصدایی در مدیریت شهری وجود ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: پیش از هر بحثی هماهنگی لازم باید انجام شده و همصدایی وجود داشته باشد.
بابایی اقدم با اشاره به اینکه مشکلات موجود در پارکها بسیار جدی است گفت: آنچه بیش از هرچیزی به چشم می آید جدید الاحداث بودن پارکها بوده که موضوع حفظ قوانین شهرسازی و توجه به نیاز افراد کم توان حرکتی در احداث این پارکها از مواردیست که معمولا ادعای توجه به آن در این پارکها مطرح بودها ست.
وی افزود: اما آنچه به چشم می آید این است که فعلا حتی پارکها برای افراد سالم نیز مکان چندان امنی به نظر نمی آید.
عبداله تقی پور همچنین اظهار داشت: کار کردن در حوزه خدمات شهری و فضای سبز باید با عشق همراه باشد تا در آن شاهد روح و مفهوم باشیم.
وی اضافه کرد: پروژه هایی که در آن تعصب های سازمانی لحاظ نشده باشد با عشق و علاقه انجام شده و در آن پویایی و سرزندگی را شاهد خواهیم بود.
تقی پور علت عدم اصلاح مشکلات موجود را حس رفع تکلیف در اجرای پروژه دانست.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: طراحی پارکها با موضوعیت خاصی همراه نبوده و تلاش برای جا دادن تمامی ابزارهای موجود در پارکها بدون توجه به محل احداث پارک و فضای سبز و نیاز محله از دیگر مشکلات موجود در طراحی پارکهاست.
وی این امر را حیف و میل کردن یت المال دانست و گفت: باید مصوبه ای برای خروج از این وضعیت تصویب شود.
تقی پور وضعیت موجود را حاصل بی توجهی مسئولان معرفی کرد و اظهار داشت: لازم است شهردار تبریز ضمن برخورد با مسببین نصبت به رفع ایرادات در طی دوماه نتیجه را به شورای اسلامی شهر تبریز ابلاغ کند.
در پایان رییس کمیسیون شهرسازی و معماری خواستار ارایه نتایج ارزیابی عملکرد پارکهای شهری توسط سازمان زیبا و منظر شهرداری تبریز شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار