خبر/

استانداری آذربایجان شرقی شهردار منتخب شورای شهر بناب را رد کرد/بناب همچنان در بلاتکلیفی انتخاب شهردار

1399/05/21 - 16:19 - کد خبر: 24982
مجهول الهویه

نصر: استانداری آذربایجان شرقی با ارسال نامه‌ای، شهردار منتخب شورای شهر بناب را رد کرد و اکنون بناب همچنان در بلاتکلیفی انتخاب شهردار به سر می‌برد.

به گزارش نصر، پنجم آذر ماه سال 97 پس از روزها بلاتکلیفی «محبوب تیزپاز نیاری» به عنوان آخرین گزینه شورای اسلامی شهر بناب با 7 رأی اعضای این شورا، به سمت شهردار بناب انتخاب شد.
تیزپاز نیاری که پیش از این سمت شهردار شهرهایی مانند پارس آباد، مشکین شهر، سراب، میانه، خوی و همچنین یکی از مناطق کلانشهر تبریز را در کارنامه خود داشت توانست 20 ماه سکانداری شهرداری بناب را عهده دار باشد و در تاریخ 30 تیر ماه 99، استعفای خود را طبق اذعان خودش به دلیل مشکلات خانوادگی تقدیم اعضای شورا شهر بناب کرد و شهرداری بناب را با 42 میلیارد بدهی، معضل آسفالت شهری و عدم پرداخت حقوق پرسنل شهرداری ترک کرد.
این در حالی است که یکی از اعضاء شورای شهر در مصاحبه با خبرنگار تسنیم، استعفاء شهردار قبلی را تنش بین اعضاء شورای شهر و ناهماهنگی‌های موجود بین شهردار و اعضای شورا اعلام کرد.
وی گفت: در مواجهه با مشکلات فراوانی که وجود دارد، عده‌ای همیشه راحترین راه که آن هم رفتن شهردار است را انتخاب می‌کنند، شهردار می‌رود ولی مشکلات همچنان باقی می‌مانند.
با وجود اینکه کمتر از یک سال به پایان دوره پنجم شوراهای شهر مانده، شهرداری بناب که با مشکلات فراوانی رو به رو است با نبود شهردار و با سرپرستی کریم صمدزاده اداره می‌شود، گزینه‌های مختلف تصدی شهرداری بناب مورد بررسی قرار گرفته است.
جواد نظام پرست عضو شورای پنجم شهر بناب که سابقه مسئولیت‌های مختلف در آموزش و پرورش شهرستان بناب را نیز در کارنامه خود دارد و اکنون ریاست کمیسیون فرهنگی شورای شهر بناب را بر عهده دارد، به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح جهت انتخاب به عنوان شهردار، در بین اعضاء شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.
در نهایت پس از کشمش‌های فراوان و اختلافات اعضای شورای شهر در تعیین شهردار جدید شهر بناب، با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر بناب، جواد نظام پرست با کسب 4 رأی از 6 رأی اعضای این شورا، به عنوان شهردار بناب انتخاب شد.
اما امروز رئیس شورای اسلامی شهر بناب در مصاحبه با تسنیم، از عدم تایید مصوبه شهردار شدن جواد نظام پرست از سوی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی خبر داد.
محمدباقر ولایی، شانتاژ مکاتبه‌ای یکی از اعضای شورای شهر بناب، با دفتر امور شهری و شوراهای استانداری را عامل این عدم احراز دانست.
وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از طریق شورای شهر به زودی این مشکل حل خواهد شد.
به گزارش تسنیم، بر اساس نامه سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی آمده است: به استناد بند 3 ماده 3 آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، 5 سال سابقه مدیریت میانی در سوابق خدمتی آقای جواد نظام پرست محرز نگردیده است.
این در حالی است که طبق اذعان رئیس شورای شهر بناب، با توجه به اینکه جواد نظام پرست در عضویت شورا شهر است و همچنین سالها به عنوان مسئول بازرسی آموزش و پرورش شهرستان بناب بوده است، این سوابق به عنوان سوابق مدیریت میانی برای ایشان محسوب می‌شود.
به هر حال بناب یکی از شهرهای مهم در جنوب آذربایجان شرقی است که بلاتکلیفی شهر، آن هم در سال پایانی شورای شهر پنجم، می‌تواند بناب را با چالش‌های جدی مواجه کند که امیدواریم با حل مناقشه بین استانداری و شورای شهر بناب، این شهر از بلاتکلیفی رها شود.

گزارش از امین خطایی بناب
انتهای پیام/

پژوهشیار