مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل؛

غارهای تاریخی روستای کنزق سرعین موزه و مجموعه اقامتی می‌شود

1399/05/21 - 16:08 - کد خبر: 24981
غار روستای کنزق

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای تبدیل غارهای محوطه باستانی روستای کنزق شهرستان سرعین به موزه، مجموعه پذیرایی و اقامتی خبر داد.

به گزارش نصر، نادر فلاحی در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در روستای تاریخی کنزق گفت: سرمایه‌گذاری در این محوطه باستانی طی قراردادی به کانون اتومبیلرانی و جهانگردی واگذار می‌شود تا مقدمات واگذاری آن به بخش خصوصی فراهم شود. 
وی از تکمیل سرمایه‌گذاری در محوطه باستانی روستای تاریخی کنزق خبر داد و بیان کرد:  تلاش می‌کنیم تا فاز اول سرمایه‌گذاری‌ در این محوطه شهریورماه امسال تکمیل شود.
 
 
به گفته وی، در راستای تکمیل سرمایه‌گذاری در محوطه باستانی روستای تاریخی کنزق اقدامات و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.
او با اشاره به وجود ۲ بعد حائز اهمیت در این منطقه تاریخی و باستانی عنوان کرد: با توجه به اینکه این روستا در کنار محوطه تاریخی، منطقه نمونه گردشگری نیز به شمار می‌رود، با در نظر گرفتن این دو بعد طرح‌های سرمایه‌گذاری در روستای کنزق اجرا می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: با هماهنگی با معاونت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا پیگیر این امور خواهند بود.
فلاحی اولویت اول در این محوطه را تکمیل زیرساخت‌های گردشگری محوطه دانست و گفت: برنامه‌ها و صرف اعتبارات در این محوطه باید به نحوی باشد تا فاز اول پایگاه باستانی و طرح‌ گردشگری آن شهریورماه به بهره‌برداری برسد.
روستای کنزق در سه کیلومتری شهر سرعین واقع شده‌ است. این  روستا دارای غارهایی با معماری بی‌نظیر و قدمت تاریخی ۲ هزار و ۵۰۰ سال مربوط به دوره اشکانیان است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده ‌است.
انتهای پیام/

پژوهشیار