رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

افزایش دو برابری تماس‌ها با مرکز اورژانس آذربایجان شرقی پس از شیوع کرونا

1399/05/20 - 15:03 - کد خبر: 24888
اورژانس

نصر: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش دو برابری تماس‌ها با مرکز اورژانس آذربایجان شرقی پس از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش نصر، فرزاد رحمانی در گفت‌وگویی در تشریح این خبر اظهار کرد: تعداد تماس‌ها در ابتدا ۹۰۰ مورد بود که اکنون در کل استان به ۲۵۰۰ مورد رسیده است.
وی از ابتلای قطعی ۵۰ نفر از کادر اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و گفت: خوشبختانه تمامی این افراد بهبود یافته اند.
وی با اشاره به کاهش تعداد ماموریت‌های بیماران تصادفی و بیماری‌های غیر ترومایی، افزود: خلوت شدن جاده‌ها کاهش مسافرت‌ها پس از شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد ماموریتهای داخلی این نشان می‌دهد که مردم تمایل دارند تا خودشان بیمارانشان را به بیمارستان‌ها انتقال دهند.
رحمانی در ادامه از وجود دو پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان های میانه و تبریز خبر داد و گفت: این پایگاه هوایی که نیازهای آذربایجان شرقی را پوشش می‌دهند، اما در برخی از نقاط و جاده‌های حادثه خیز استان نیاز به احداث پد است که این مهم جزو برنامه‌های آینده بوده و برای تحقق آن نیاز به همکاری با راهداری و راه و شهرسازی است.
وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای برخی احداث پد در شهرستان‌ها کلیبر و مرند انجام شده و عملیات عمرانی در شهرستان کلیبر به زودی آغاز می‌شود.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد بین سازمان اورژانس کشور و راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای احداث اورژانس تریلی، اظهار کرد: در کلانشهر تبریز نیز آموزش‌های لازم به مهمانداران راه آهن استان برای احداث اورژانس ریلی ارایه شده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به مدت زمان استاندارد رسیدن اورژانس بر بالین بیماران بر اساس آیین نامه پوشش فراگیر، اظهار کرد: طبق برنامه توسعه ششم به ازای هر ۴۰ کیلومتر جاده باید یک پایگاه اورژانس وجود داشته باشد، در چنین شرایطی اگر یک آمبولانس اورژانس با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ثانیه حرکت کند، در طول ۱۵ دقیقه به محل حادثه می‌رسد.
وی در خاتمه اظهار کرد: آمبولانس‌های ما در طول ۱۰ دقیقه به محل حادثه و بر بالین بیمار رسیده و در صورت نیاز زودتر از این هم می‌رسند.
انتهای پیام/

پژوهشیار