مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

منطقه آزاد ماکو بهترین ظرفیت اقتصاد ملی با کشورهای همسایه

1399/05/20 - 13:07 - کد خبر: 24871
محمدرضا عبدالرحیمی

نصر: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مناطق آزاد برای پیوند اقتصاد ملی با اقتصاد کشورهای همسایه ایجاد شده است، گفت: با توجه به پتانسیل و قابلیت‌های منطقه، این منطقه قابلیت تبدیل شدن به منطقه آزاد پیشرو در سطح ملی را دارد و می تواند در افزایش مراودات با همسایه‌ها بیشترین نقش را داشته باشد که در این راستا، معرفی قابلیت های منطقه از سوی خبرنگاران بسیار موثر است.

به گزارش نصر،  محمدرضا عبدالرحیمی روز دوشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه تلاش‌های خبرنگاران منطقه در شرایط شیوع ویروس کرونا با وجود تعطیلی بسیاری از کسب وکارها، کار در حوزه اطلاع رسانی بسیار فعالانه استمرار یافته است، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته حوزه خبر و رسانه از فعال ترین بخش‌ها در این منطقه بوده و مدیریت سازمان در سیاست‌گزاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های منطقه از نظرات و پیشنهادات فعالان این بخش بهره خواهد برد.
وی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها می تواند به منطقه آزاد پیشرو در سطح ملی تبدیل شود که در این راستا با تعامل موثر و بهره‌گیری از فناوری، دانش و تکنولوژی روز می‌توانیم توفیق زیادی برای تقویت اقتصاد ملی و پیوند آن با اقتصاد جهانی به دست آوریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به محورهای کسب و کار در این منطقه اشاره کرد و افزود: لجستیک و حمل ونقل، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ‌معدن و صنایع معدنی و صنعت در کنار گردشگری طبیعی از جمله محورهای توسعه منطقه به شمار می رود.
وی اولویت سازمان منطقه آزاد ماکو را اتمام پروژه های نیمه تمام با توجه به منابع محدود به دلیل شرایط اقتصادی موجود اعلام کرد و ادامه داد:‌ با وجود سختی‌هایی که این روزها بر اقتصاد کشورمان حاکم است و محدودیت‌ها و دغدغه‌های ناشی از ویروس کرونا و سیاستهای ضروری مدیریت منابع ارزی کشور، خوشبختانه پروژه های عمرانی به قدرت در حال انجام است و چرخ های تولید نیز با تمام توان می چرخد.
همچنین طی روز یکشنبه، تور رسانه ای یکروزه منطقه آزاد ماکو برای بازدید از طرح‌های عمرانی، سرمایه گذاری در حال اجرا و اتمام شده سازمان منطقه آزاد ماکو در شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و بازرگان برگزار شد.
در پایان این نشست از خبرنگاران و اصحاب رسانه منطقه آزاد ماکو با اهدای لوح تجلیل شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار