رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل؛

۳۲ محصول دانش‌بنیان توسط دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تجاری‌سازی شد

1399/05/20 - 10:46 - کد خبر: 24842
اسحاق رسولی

نصر: رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از فعالیت ۴۰ واحد فناور و دو شرکت دانش‌بنیان در این استان خبر داد و گفت: ۳۲ محصول دانش‌بنیان و فناور توسط دانشجویان و محققان این دانشگاه وارد مرحله تجاری‌سازی و بازار شد.

به گزارش نصر، اسحاق رسولی روز دوشنبه در بازدید از ایرنا اردبیل بمناسبت روز خبرنگار افزود: نوآوری، فناوری، کارآفرینی و هم‌افزایی علم و ثروت از اولویت‌های این دانشگاه در استان بوده و برای همین دانشگاه آزاد مهارت‌آموزی و افزایش کیفیت و تخصص را از اولویت‌های خود قرار داده تا به اهداف مورد نظر دست یابد.
وی اظهارداشت: علاوه بر آموزش دانشجویان امروز وظیفه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی خلاء‌ها و نیازهای جامعه با توجه به قابلیت‌های استان است تا بتوان به صورت علمی پاسخ مناسب برای رفع مشکلات ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه در هفت حوزه نیازسنجی در مناطق مختلف استان انجام شده است، بیان کرد: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه سلامت، حوزه گردشگری، صنایع تبدیلی، تولید بذر و نهال و مدیریت بهره‌وری آب و انرژی دامنه‌های سبلان از جمله آنها است.
رسولی  اضافه‌کرد: بر اساس برنامه تدوین شده مراکز و واحدهای دانشگاهی در مناطق مختلف استان ملزم به نیازسنجی و مطالعه مسائل راهبردی منطقه خود شده‌اند و هر واحد شهرستانی باید به چند مساله راهبردی  ورود پیدا کند.
وی ادامه داد: در واحد مشگین‌شهر مطالعه و مدیریت بهره‌وری آب و انرژی دامنه‌های سبلان، در واحد سرعین دانشکده تخصصی گردشگری و در اردبیل احداث بیمارستان ۱۰۶ تختخوابی، سالن‌های مجهز ورزشی و آزمایشگاه تربیت بدنی برای گرفتن تست سلامت و استعدادیابی در همین راستا ایجاد شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از دانشجویان ایده‌پرداز در مراکز و واحدهای دانشگاهی و سایر جوانان خارج از دانشگاه خواست ایده‌های خود را به مراکز رشد دانشگاه ارائه کنند تا پس از داوری علمی مورد حمایت قرار گرفته و زمینه تجاری‌سازی ایده‌های ارائه شده فراهم شود.
وی با بیان اینکه با ایجاد اکوسیستم فناوری و کارآفرینی، افزایش سطح کیفیت، ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارت‌محور و انعطاف پذیری جوانان زیادی علاقه‌مند و راغب به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد خواهند شد، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با استفاده از همه ظرفیت‌ها تلاش می‌شود تا اتکای دانشگاه به شهریه دانشجویان ۴۰ درصد کاهش یابد.
وی اظهارداشت: هم‌اکنون حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و بیله‌سوار در ۴۲ رشته در مقطع کاردانی، ۶۸ رشته در مقطع کارشناسی، ۵۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد،۲۱ رشته در مقطع دکتری و یک رشته در مقطع دکتری حرفه‌ای مشغول تحصیل هستند.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان در ۶ واحد دانشگاهی ، ۶ مرکز آموزشی، سه آموزشکده سما با ۴۳۰ نفر هیات علمی و حدود ۹۰۰ نفر حق‌التدریس و با ۵۷۰ کارمند به دانشجویان ارائه خدمت می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با تبریک روز خبرنگار اضافه کرد: خبرگزاری ایرنا اردبیل دارای پتانسیل‌های و توانمندی زیاد بوده و نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و همراهی و همگامی با مسوولان در توسعه استان  دارد.
رسولی با بیان اینکه قدمت، حرفه‌ای بودن، رعایت امانت‌داری و تعهد در کار خبری، خبرگزاری ایرنا را به رسانه مرجع اطلاع‌رسانی در کشور تبدیل کرده است، ادامه داد: اطلاعات صحیح و قابل اطمینان تنها از طریق خبرنگارانی متعهد، متخصص و درست کار میسر بوده و اگر رسانه‌ها نباشند بسیاری از مطالبات زمین مانده و مشکلات منعکس و حل نمی‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار