میرتاج الدینی تاکید کرد:

ضرورت اعمال سیاست های تشویقی برای افزایش رشد جمعیت و جلوگیری از پیری

1399/05/20 - 10:04 - کد خبر: 24832
جلسه ستاد استانی کرونا، سید محمدرضا تاج الدینی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای افزایش رشد جمعیت و جلوگیری از پیری، سیاست های تشویقی در نظر گرفته و گفتمان مناسب فرهنگی نیز ایجاد شود.

به گزارش نصر، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگویی اظهار کرد: موضوع پیری یا جوانی جمعیت یک مسئله ملی بوده و مربوط به استان خاصی نیست، اما علت اصلی برجسته شدن این موضوع در آذربایجان شرقی بحث مهاجرت است.
وی ادامه داد: اگر به تاریخ آذربایجان نگاه کنیم می‌بینیم که این استان مهاجر فرست است و در صد سال قبل نیز جوانان آذربایجان و تبریز برای کار کردن به قفقاز و ترکیه می‌رفتند.
وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کشور در حد معمول نیست، افزود: بعد از هشدارهایی که رهبر معظم انقلاب در دهه اخیر داده اند، این موضوع کمی رشد پیدا کرده است و از ۱/۴ به ۱/۶ رسیده، اما همچنان تا نرخ جانشینی که ۲/۶ است، فاصله داریم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر انقلاب در صحبت‌هایشان با نمایندگان مجلس یازدهم بعد از موضوع معیشت و مشکلات اقتصادی، به موضوع فرزندآوری اشاره کردند، خاطرنشان کرد: باید برای افزایش رشد جمعیت و جلوگیری از پیری، سیاست های تشویقی را در نظر بگیریم و گفتمان مناسب فرهنگی نیز صورت گیرد، چون که ۴۰ سال پیش در اکثر خانه‌ بیش از پنج و شش فرزند وجود داشت اما در حال حاضر اکثریت خانواده‌ها سه الی چهار نفره هستند و باید برای موضوع فرزندآوری از بعد فرهنگی نیز اقداماتی شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار