نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

همدلی بین مؤسسات قرآنی افزایش پیدا کند

1399/05/20 - 09:42 - کد خبر: 24828
جلسه ستاد استانی کرونا، حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: باید به مفاهیم قرآنی توجه ویژه‌ای نشان داد و همدلی بین مؤسسات قرآنی را قوت بخشید.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیشب در دیدار با رئیس سازمان دارالقرآن کریم و مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مشکل اصلی فعالیت‌های قرآنی، موازی کاری‌هاست، با وجود تمام امکانات موجود در اوقاف، سازمان تبلیغات و ارشاد، ایجاد هماهنگی و همدلی، بسیاری از کارها را پیش می‌برد.
وی افزود: طی سال‌های جاری، دستورالعملی از سوی شورای توسعه فرهنگی قرآنی صادر کردند که شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها، مسئول فعالیت‌های قرآنی نیز هستند که به نتیجه خاصی منجر نشد.
وی بیان کرد: هر کدام از این سازمان‌ها و مؤسسات، بر مبنای روش کاری وزارت و سازمان تابعه خود، کار را پیش می‌برند و به همین دلیل با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته، نتیجه قابل قبولی ندارد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: همان‌گونه که مسئولیت امور فرهنگ دینی، با سازمان تبلیغات اسلامی است، قرآن نیز باید یک متولی داشته باشد که خط آن‌را بخوانند که اگر این مشکل رفع شود، مشکل اصلی فعالیت‌های قرآنی، از بین خواهد رفت.
وی با اشاره بر فعالیت‌های قرآنی انجام گرفته در استان آذربایجان شرقی افزود: باید به فهم قرآن توجه زیادی نشان داده شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: باید برای مفاهیم قرآن و فهم قرآنی توجه ویژه‌ای کرد تا مقدمه‌ای بر فرمایش مقام معظم رهبری، مبنی بر عمل کردن به قرآن باشد.
وی به ایجاد همدلی بین مؤسسات قرآنی تأکید کرده و افزود: اگر یک بررسی بین خانواده‌هایی که با قرآن آشنا هستند، مشکلات و مسائل موجود در جامعه، وجود نخواهد داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار