مجری پروژه بزرگ گردشگری احداث پل معلق در منطقه ازناو خلخال؛

تکمیل پل معلق خلخال در شرایط سخت کاری پیش می‌رود

1399/05/19 - 14:40 - کد خبر: 24795
علی یوسف‌ زاده، پل معلق خلخال

نصر: مجری پروژه بزرگ گردشگری احداث پل معلق در منطقه ازناو خلخال گفت: عملیات اجرایی ساخت این پل در شرایط سخت کاری پیش می‌رود.

به گزارش نصر، بهار رسولی روز یکشنبه در جریان بازدید نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس و جمعی از خبرنگاران از محل اجرای پروژه پل معلق در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال افزود: تحریم‌های خارجی ، تورم و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شرایط خرید تجهیزات موردنیاز برای اجرا و تکمیل این پروژه بزرگ گردشگری در منطقه را سخت کرده است.
وی اظهارداشت: با وجود وضعیت نه چندان خوب اقتصادی کشور و شرایط سخت حاکم بر بازار  و گرانی‌های آهن‌آلات و سخت شدن شرایط خرید تجهیزات، کار عملیات اجرایی ساخت این پل همچنان با تمام توان با بکارگیری حداکثر ظرفیت و توان کاری و با استفاده از تجربه مهندسان ساخت پل‌های معلق کشور ادامه دارد. 
وی با اشاره به پایان کار مطالعات این پروژه و آغاز مرحله عملیات اجرایی ساخت امکانات نگهدارنده پل در ۲ سمت کوه ازناو در شرایط سخت کاری توام با وزش باد همیشگی در منطقه گفت: بخشی از سه مرحله پیش‌بینی شده برای عملیات بتن‌ریزی به پایان رسیده و تلاش می‌کنیم بتن‌ریزی فونداسیون هر ۲ سمت پل را تا پایان شهریورماه به اتمام برسانیم.
مجری طرح پل معلق ازناو افزود: با توجه به اینکه این پل طولانی‌ترین پل معلق بزرگ جهان است ، طولانی شدن زمان استعلامات اداری و بوروکراسی زمان‌بر حاکم موجب افزایش هزینه ساخت پل معلق این شهرستان شده است.
او با بیان اینکه پیش از این هزینه تمام شده ساخت پل معلق و مجموعه‌های گردشگری موردنیاز در ازناو خلخال ۴۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود، گفت: با ادامه وضعیت کنونی بازار و افزایش روزافزون قیمت تجهیزات و امکانات ، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ درصد به قیمت تمام شده قبلی پروژه افزوده شود که این موضوع کار را در ادامه سخت‌تر خواهد کرد.
پل معلق ازناو به طول نزدیک به ۵۰۰ متر وبا وزن تقریبی ۴۵ تن به عنوان بزگترین سازه معلق کشور ۲ قله کوه ازناو را در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح دره به هم متصل و پس از ساخت به عنوان طولانی‌ترین پل معلق جهان پس از پل معلق  کشور سوییس محسوب خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار