مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

ساخت بزرگترین مرکز دفن بهداشتی پسماند شمال غرب در تبریز

1399/05/19 - 14:13 - کد خبر: 24791
حمید قاسمی در دفتر

نصر: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بزرگترین مرکز دفن بهداشتی پسماند شمال غرب در تبریز در حال ساخت است، گفت: هدف از این اجرای این پروژه کاهش مخاطرات زیست محیطی دفن پسماندهای شهری و پزشکی است.

به گزارش نصر، حمید قاسمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت این مرکز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه دفن بهداشتی با رعایت تمامی اصول فنی و زیست محیطی یکی از ارکان مهم مدیریت دفع پسماند هاست افزود: با راه اندازی و بهره برداری به موقع از این سیستم در کنار اجرایی  کردن اصولی سایر ارکان مدیریت پسماند از جمله تفکیک از مبدا و بازیافت، می توان تبریز را به عنوان یکی از شهر های نمونه در بحث مدیریت پسماند و کاهش و کنترل آلایند های زیست محیط ناشی از آن معرفی کرد.
وی با تاکید بر اینکه اگر جمع‌ آوری پسماندهای شهری به خوبی مدیریت نشود به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل می‌شود، گفت: ضرورت دارد شهرداری های سایر شهرهای استان با مدیریت صحیح، نسبت به جمع‌آوری و دفن زباله‌های خانگی و صنعتی اقدام کنند و این پروژه می تواند نمونه خوبی برای سایر شهرهای استان باشد.
بنا به این گزارش، عملیات اجرایی بزرگترین پروژه دفن بهداشتی زباله در تبریز تیرماه سال ۹۸ آغاز شده و ۵۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.
در اجرای این پروژه سلول های کنونی شماره های ۱ تا ۵ مرکز دفن بهداشتی پسماند، خاکبرداری یا احداث و در کنار آن، تصفیه خانه مرکز دفن زباله نیز تکمیل می شود.
روزانه به طور متوسط در تبریز یکهزار و ۲۰۰ تن زباله در تبریز تولید می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار