معاون وزیر بهداشت؛

روند شیوع کرونا تا حدودی در استان‌های غربی کشور کنترل شده است

1399/05/19 - 10:09 - کد خبر: 24740
علیرضا رئیسی

نصر: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیر شیوع کرونا تا حدودی در استان‌های غربی کنترل شده است.

به گزارش نصر، علیرضا رئیسی شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح سه طرح درمانی و بهداشتی در شهرستان ملکان در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله اول اجرای طرح سراسری غربالگری کرونا ۸۷ درصد و در مرحله دوم ۴۲ درصد مردم در سراسر کشور غربالگری شدند.
وی افزود: به طور قطع حداقل یک سال طول می‌کشد تا واکسن و یا داروی مؤثری برای درمان کرونا پیدا شود و امکان تهیه آن برای همه مردم مقدور باشد از این رو باید تا آن زمان زندگی مسالمت آمیز با این ویروس را یاد بگیریم.
رئیسی افزود: خوشبختانه سیر شیوع کرونا تا حدودی در استان‌های غربی از جمله آذربایجان‌های شرقی، آذربایجان غربی و کرمانشاه کنترل شده و در سایر مناطق کشور نیز این سیر نزولی شده است.
وی تاکید کرد: مردم باید تا قطع شیوع این ویروس دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه ۸۲ درصد از فوت شدگان کرونایی در کشور را بیماران دارای بیماری‌های خاص تشکیل می‌دهند گفت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کشورهای مختلف ۱۵ درصد و در ایران ۱۲ درصد است.
رئیسی موفقیت‌های کشورمان در کنترل بیماری کرونا را مدیون تلاش‌های کادر درمان و هم گرایی و همکاری مردم و سازمان‌های دولتی دانست و تصریح کرد: پزشکان و کادر درمان کشور یکبار دیگر ثابت کردند که همچون دوران دفاع مقدس آماده حضور در خط مقدم تأمین سلامت هموطنان خود هستند و خوشبختانه ایثارگرانه و فداکارانه و با علم و آگاهی در این عرصه نیز تلاش و کوشش کردند و برخی‌ها نیز جان خود را در راه تأمین سلامت مردم از دست دادند و شهید شدند.
وی افزود: علیرغم وجود آن همه امکانات در کشورهای اروپایی کشور ما در این عرصه موفق تر از آنها عمل کرد و با اینکه در اروپا به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۶.۶ درصد تخت بیمارستانی و کشورمان ۱.۱ درصد است ولی همه دیدند که در کشور ما حتی یک نفر هم بدون تخت بیمارستانی نماند ولی در کشورهای اروپایی بیماران کرونایی را در راهروهای بیمارستان‌ها بستری کردند و در این بیماری و مسابقه در دنیا از همه جلوتری افتادیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود میزان استفاده از ماسک در اجتماعات را ۷۲ درصد و در ادارات دولتی ۸۳ درصد عنوان و بار دیگر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.
مرکز درمانی لیلان و دو مرکز درمانی در ملکان با مجموع زیربنای چهار هزار و ۲۵۰ متر مربع و ۲۴ میلیارد تومان هزینه کرد با حضور معاون وزیر بهداشت بهره برداری شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار