فرماندار هشترود؛

سازمان غله منافع ملی را فدای مصلحت‌های سلیقه‌ای می‌کند / کشف یک هزار و 600 دستگاه اکسیژن سنج در هشترود

1399/05/16 - 14:55 - کد خبر: 24675
امین امینیان

نصر: فرماندار هشترود با انتقاد صریح از عملکرد غله در هشترود گفت: متاسفانه سازمان غله استان مصالح و منافع ملی را فدای مصلحت‌های سلیقه‌ای خود کرده و با محروم کردن چند سیلوی منطقه از خرید گندم باعث آسیب های جبران ناپذیر به سرمایه گذاران، سیلوداران و سردرگمی کشاورزان گندم کار شهرستان شده است.

به گزارش نصر، امین امینیان امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  شهرستان هشترود اظهار داشت: با حاملان گندم به غیر از سیلوهای شهرستان که به سایر شهرها برده شود برخورد جدی خواهد شد.
وی گفت: متاسفانه برخی دلالان فعال گندم در شهرستان از زمان برداشت فعال شده اند و یا از سایر شهرها و کارخانه ها نماینده برای خرید گندم کشاورزان در روستاها مستقر شده است.
امینیان از کشف یک هزار و 600 دستگاه اکسیژن سنج  در حال حمل بود خبرداد و گفت : فعلا نمونه مارک این اکسیژن سنج و قیمت  در بازار موجود نیست و ارزش این محموله بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان است. 
 وی گفت: نظارت سیستمی با راه اندازی سامانه های الکترونیکی از موثرترین راهها برای پیشگیری از قاچاق کالا و توزیع عادلانه آن است.
 فرماندار شهرستان هشترود گفت: امروزه قاچاق کالا در کشور صدمات جبران ناپذیر به بدنه اقتصادی کشور و معیشت مردم وارد کرده و موجب جولان دلالان در جامعه شده است که راه اندازی سامانه برای کالاهای اساسی می تواند در این امر مفید و کارساز باشد.
فرماندار هشترود دربخش دیگری از مطالب خود با انتقاد صریح از عملکرد غله در هشترود گفت: متاسفانه سازمان غله استان مصالح و منافع ملی را فدای مصلحت‌های سلیقه‌ای خود کرده و با محروم کردن چند سیلوی منطقه از خرید گندم باعث آسیب‌های جبران ناپذیر به سرمایه‌گذاران، سیلوداران و سردرگمی کشاورزان گندم کار شهرستان شده است.
 وی افزود: فرمانداری هشترود در این زمینه و برای رعایت حق و حقوق تولیدکننده و مصرف کننده موضوع را از طریق مقامات استانی از جمله استاندار پیگیری کرده است و در پایان از تلاش‌های اعضای جلسه بخصوص تعزیرات حکومتی شهرستان قدردانی کرد.
‌لازم به ذکر است تشدید نظارت‌ها و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی جامع انبارها ، نهاده‌های دامی و کشاورزی، سوخت، برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی، ساماندهی تولید ارز دیجیتال، تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی  نظارت دقیق بر بازار و شناسنامه‌دار کردن لوازم خانگی و دام‌های سنگین شهرستان از جمله بحث‌های مورد طرح شده در این جلسه بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار