مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب؛

۳۰ دستگاه واگن اورژانس ریلی برای خدمت رسانی بازسازی می‌شود

1399/05/16 - 10:37 - کد خبر: 24647
قطار

نصر: مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب گفت: تعداد ۳۰ دستگاه واگن برای خدمات‌رسانی اورژانس ریلی کشور در ایریکو بازسازی خواهد شد که با عنوان واگن اورژانس ریلی خدمات رسانی خواهد گرد.

به گزارش نصر، علی خدایی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در شهرستان خرم‌دره  که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: امروز اولین پایگاه اورژانس ریلی در شبکه راه‌آهن کشور به صورت پایلوت کشوری در ایستگاه راه آهن شهرستان خرم‌دره عملیاتی شد که کار بسیار بزرگی در سطح کشور و استان است.
وی با بیان اینکه در گذشته قطار هلال‌احمر مخصوص خدمات پزشکی در شبکه ریلی وجود داشت که به فراموشی سپرد شده بود، اضافه کرد: امروز با اراده مسئوولان، نقص موجود در این سیستم برطرف و پتانسیل جدیدی ایجاد شده است.
این مسؤول ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه در فصول سرد سال با بروز کولاک و بارش برف همه خدمات حمل و نقل به غیر از خدمات ریلی متوقف می شود که چندین سال است که در شرایط خاص، خدمات‌رسانی ریلی در استان زنجان انجام می شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس ضرورت ایجاد یک پایگاه اورژانس ریلی در شهرستان خرم‌دره، بیش از گذشته احساس می شد که امروز این پروژه با تلاش مسوولان و خیرین استان و کشور به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور ادامه داد: با همت مسئوولان کشوری خدمات اورژانس ریلی در کشور ادامه خواهد داشت که امیدواریم با بازسازی این واگن ها مردم در اقصی نقاط کشور از خدمات ارزنده آن بهره مند شوند.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در ادامه مراسم، با بیان اینکه استان این افتخار را دارد که اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور را در سایه همت و خلاقیت شهرستان خرم‌دره توسط وزیر بهداشت افتتاح کند، ادامه داد: توافق منعقد شده با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سه فاز طراحی شده است که افتتاح این پایگاه فاز دوم را شامل می شود.
دکتر پرویز قزلباش افزود: در فاز اول توافق منعقد شده میان راه‌آهن جمهوری اسلامی و دانشگاه علوم‌پزشکی استان، آموزش کمک‌های اولیه به پرسنل و مهمان‌داران خدمات ریلی بود تا بتوانند اقدامات اولیه درمانی را انجام دهند و در فاز دوم این توافق‌نامه استقرار مرکز اورژانس در ایستگاه راه‌آهن است که این کار به دست توانمند خیرین و با همکاری امام جمعه و فرماندار در شهرستان خرم‌دره انجام شده است.
وی اظهار داشت: پایگاه ریلی اورژانس، یک کار شاخص در کشور و استان است که امیدواریم مرحله سوم این توافق‌نامه شامل اضافه کردن واگن‌های اورژانس به تعداد ۳۰ دستگاه
محقق شود.
این مسؤول اظهار داشت: کار تیمی توام با همدلی و مشارکت، شاخصه مهم پروژه‌های افتتاح‌ شده در استان زنجان است، که با این ایده قدمهای بیشتری در این استان و کشور برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در شهرستان خرم‌دره به دلیل اینکه یک کار تیمی است، بسیار ارزشمند بوده و اهمیت بسیاری دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار