رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی؛

چهار میلیارد دلار کالا از آذربایجان‌شرقی صادر شد

1399/05/16 - 10:01 - کد خبر: 24640
حبیب امین زاده

نصر: رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تحقق سهم صادرات استان در چهار ماه گذشته امسال، گفت: در این مدت چهار میلیارد دلار کالای غیرنفتی از این استان به کشورهای دیگر صادر شد.

به گزارش نصر، حبیب امین زاده شامگاه چهارشنبه در نشست توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی با حضور معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، اظهار کرد: بیشترین صادرات آذربایجان شرقی به عراق، ترکیه و ارمنستان بوده و در مجموع به ۱۴ کشور همسایه و همین طور کشورهای چین، هند، ایتالیا و روسیه کالاهای استان صادر شده است.  
وی ادامه داد: بیشترین کالاهای صادراتی مواد پلاستیکی و اشیا ساخته شده از پلاستیک، میوه و مواد خوراکی، سوخت های معدنی، چدن، آهن و فولاد بوده است.  
امین زاده تاکید کرد: اهداف صادراتی مجموعه های دارای ظرفیت آذربایجان شرقی در بخش های صنایع فولادی، پتروشیمی و شیرینی و شکلات با تدابیر اندیشیده شده تا پایان سال محقق می شود.  
وی همچنین با بیان اینکه میزان واردات نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: با داخلی سازی تولیدات در آذربایجان شرقی به خصوص در بخش تولیدات مسی واردات کاهش یافته است.  
امین زاده اعلام کرد: بییشترین واردات از کشورهای ترکیه، آلمان، چین و برزیل بوده است.  
علی جهانگیری معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: با شناسایی و رفع مشکلات صادرات و تولید امکان برنامه ریزی برای تحقق اهداف در آینده بیشتر در دسترس قرار می گیرد.  
یونس ژائله رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در نشست توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی رفع مشکلات ارزی و صادرات تجار آذربایجان شرقی را خواستار شد. 
انتهای پیام/

پژوهشیار