رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان؛

هفت هزارو ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های جهش تولید زنجان سرمایه‌گذاری می‌شود

1399/05/15 - 11:25 - کد خبر: 24588
رامین میرزایی

نصر: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: مجموع ارزش اسمی سرمایه‌گذاری و اعتبارات برای اجرای ۲۷ پروژه جهش تولید این استان در سال جاری، هفت هزارو ۵۰ میلیارد تومان است که از محل‌های مختلف تامین می‌شود.

به گزارش نصر، رامین میرزایی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: ۲۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان از محل جدول ۱۴ قانون بودجه کشور، ۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های فنی و اعتباری، پنج میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل بودجه شرکت‌های دولتی تامین می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ۳۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش، ۴۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه ثابت، ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط نهادهای عمومی غیردولتی و پنج هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تامین می‌شود و ۱۳ میلیون و ۱۳۶ هزار دلار نیز سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است.
میرزایی افزود: ۸۳۴ میلیارد تومان نیز تسهیلات است که طی توافق و تفاهمنامه با بانک‌های استان برای اجرای این طرح‌ها پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها برای ۶ هزار و ۷۹۲ نفر اشتغال ایجاد شده و ارزش تولیدی سالانه این پروژه‌ها ۱۳ هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: تفاهمنامه اجرای پروژه‌های جهش تولید این استان در چهار ماده و ۱۱ تبصره در ۱۲ تیرماه سال جاری بین استانداری زنجان و سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا رسیده و ۱۶ تیرماه برای اجرا  به استان ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها برای استان تاثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: تمام پروژه‌ها و حتی تکمیل طرح‌های عمرانی مانند فاز دوم بیمارستان ولی عصر(عج) نیز به سمت تحقق جهش تولید، سوق داده می‌شوند.
میرزایی خاطرنشان کرد: زنجان، جزو معدود استان‌هایی است که پروژه‌های جهش تولید را با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌دهد زیرا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، موثر و ماندگار است.
زنجان رتبه دوم فضای مساعد کسب و کار را دارد
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: طبق آخرین گزارش وضعیت پایش محیط کسب و کار که از سوی اتاق بازرگانی ایران اعلام شده، زنجان در بهار ۹۹ بعد از استان آذربایجان غربی، رتبه دوم کشور را از نظر مساعد بودن فضای کسب و کار به دست آورده است.
علی یگانه‌فرد اظهار داشت: زنجان در سال ۹۶ رتبه ۹ را داشت که بعد از آن همواره روند صعودی را طی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: استان‌های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان بر اساس این گزارش، بدترین شرایط را دارند.
یگانه‌فرد افزود: طبق این گزارش، زنجان جزو استان‌هایی است که کمترین تاثیر را نسبت به سایر استان‌ها از شیوع بیماری کرونا گرفته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار