سرپرست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان؛

۶هزار نفر در زنجان مشمول استفاده از بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا شدند

1399/05/15 - 11:22 - کد خبر: 24587
بیمه بیکاری

نصر: سرپرست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در نتیجه شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت برخی کارگاه‌ها و کسب و کارها، حدود ۶ هزار نفر در این استان مشمول بهره‌مندی از بیمه بیکاری شدند.

به گزارش نصر، علی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: متقاضیان بهره مندی از بیمه بیکاری در نتیجه پیامدهای شیوع کرونا، پس از ثبت نام در سامانه اعلام شده، به تامین اجتماعی معرفی شدند.  
وی با بیان اینکه متقاضیان دریافت بیمه بیکاری از این پس برای ثبت و یا پیگیری درخواست‌های خود باید به زیر سامانه بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند، اظهار داشت: بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمزعبور (گذرواژه) خود را دریافت کرده و سپس به سامانه prkar.mcls.gov.ir  وارد شده و مدارک خود را بارگذاری کنند.
به گزارش ایرنا سامانه جامع روابط کار از جمله طرح‌های بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با هدف شفاف‌سازی و ساماندهی اطلاعات درحوزه روابط کار راه‌اندازی شده و زیرسامانه جامع ثبت دادخواست‌ها، ‌بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، آموزش ایمنی نیروهای کار، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، شناسایی واحدهای مشکل‌دار، شوراهای سازش، طبقه‌بندی مشاغل و بیمه کارگران ساختمانی از جمله آنها به شمار می‌رود.  
کارگران و کارفرمایان با مراجعه به این سامانه، خدمات موردنیاز خود را به شکل غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.
سرپرست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بازرسی‌های مستمر جهت اجرای قوانین مربوط به حوزه روابط کار به طور مستمر در حال انجام است و با تخلفات در این زمینه برخورد می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار