سردار هادیانفر؛

رانندگان ناوگان عمومی تست سلامت روان می دهند

1399/05/14 - 10:57 - کد خبر: 24493
سردار هادیانفر

نصر: رئیس پلیس راهور گفت: قرار است از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تست سلامت روان گرفته شود.

به گزارش نصر، سردار سید کمال هادیانفر، صبح سه شنبه در نشست خبری، اظهار کرد: پلیس راهور چهار مأموریت اساسی را به صورت تصریحی در قانون بر عهده دارد و همکارانم در سراسر کشور این مأموریت‌ها را به نحو احسنت انجام می‌دهند.
وی افزود: در ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده‌های اصلی و فرعی و یک هزار و 47 شهر ایران مأموران راهور حضور دارند و مأموریت‌های مختلف را که مربوط به راهور است را اجرا می‌کنند.
سردار هادیانفر گفت: توسعه انضباط ترافیکی، کاهش سوانح و تصادفات، ارائه خدمات مطلوب و تسریع خدمات اهداف پلیس راهور در سال ۹۹ بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد: در بخش کاهش سوانح و تصادفات اقدامات گسترده ای را دستگاه‌های مختلف انجام دادند که بیشترین نقش مربوط به راهور بود و بعد از دو سال گذشته یعنی سال های ۹۶ و ۹۷ که متأسفانه شاهد افزایش تصادفات بودیم، در سال ۹۸ توفیق حاصل شد تا ۱.۴ درصد تصادفات کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: سهم پلیس راهور در تصادفات ۱۸ درصد است و باقی مربوط به سازمان‌های دیگر مانند وزارت بهداشت، هلال احمر، اورژانس و… است که خوشبختانه در سال گذشته روند افزایشی تصادف ضمن توقف، کاهش هم داشته است.
سردار هادیانفر تصریح کرد: بیش از ۲ هزار دوربین به دوربین‌های نظارتی و تخلفاتی در امسال اضافه می‌شود و همچنین کنترل الکترونیکی ترافیک در آزادراه‌ها در دست بررسی است.
رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد و ۷۰ درصد از جانباختگان و جانبازان در کشور در تصادفات فوت کردند و یا دچار نقض عضو شدند. که در همین راستا طرح مدیریت و کاهش سرعت را در دست داریم.
از رانندگان ناوگان عمومی تست سلامت روان گرفته می‌شود
وی گفت: قرار است تست سلامت روان از رانندگان ناوگان عمومی که جان تعدادی مسافر به رفتار ترافیکی آنها بستگی دارد، گرفته شود. البته اکثر رانندگان رفتار صحیحی دارند ولی بعضاً رانندگانی هستند که رفتار پرخطری دارند که با همکاری پلیس و اورژانس قرار است این تست در چند بیمارستان گرفته شود.
سردار هادیانفر بیان کرد: ۲۲ درصد شماره گذاری خودروهای نوشماره در ۴ ماهه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در امسال تا کنون ۲۵۸ هزار و ۱۵۷ خودرو پلاک شده است.
رئیس پلیس راهور بیان کرد: با صحبتی که با خودروسازان داشتیم قرار شد که هیچ خودرویی بدون پلاک از کارخانه ترخیص نشود و نهایتاً ظرف ۱۰ روز شماره گذاری خودروها اعم از جدید یا کارکرده انجام شود. یعنی ما طرحی به اسم خودروهای سبدی نداریم و هر خودرویی که خریداری می‌شود بلافاصله از طریق پلیس شماره گذاری و بعد ترخیص می‌شود.
به گفته وی، یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۹۷ دستگاه امسال نقل و انتقال داشته اند و ۵۲ درصد نقل و انتقال خودرو نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این روند بی سابقه‌ای بوده است.
رئیس پلیس راهور گفت: یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۰۹۶ دستگاه نقلیه شماره گذاری شده اند (نوشماره) و متاسفانه کمتر از ۴ هزار دستگاه اسقاط و از رده خارج شده است.
وی گفت: امسال ۲۱۰ هزار و ۳۰۱ انواع گواهینامه صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد کاهش داشته است که البته این کاهش به دلیل کرونا و تعطیلی ها بوده است، همچنین ۱۵۱ هزار و ۶۷۸ نفر به ۴۰ میلیون نفر دارندگان گواهینامه در کشور اضافه شد.
سردار هادیانفر بیان کرد: ۱۳ هزار افسر اخطار نویس در کشور داریم و به این افراد تاکید کردیم که در شهرها و در نزدیکی بیمارستان ها خودروها را توقیف نکنند و جرائم را حداقل برسانند.
وی گفت: الان یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو بالای یک میلیون جریمه دارند، اعلام کردیم در جاده ها افرادی که بالای یک میلیون جریمه دارند را توقیف نکنند، هموطنان می توانند در سایت راهور ۱۲۰ جرایم رانندگی خود را اقساط پرداخت کنند.
به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، بالافاصله که جریمه به شما ابلاغ می شود جریمه را پرداخت نکنید، صبر کنید تا پیامک به شماره موبایلتان بیاید و بعد پرداخت کنید.
سردار هادیانفر افزود: برخی از بانک ها مبالغ جریمه را نزد خود نگه می دارند که این تخلف است و اگر این بانک ها به تذکر پلیس گوش ندهند در آینده آنها را از دریافت جریمه محروم می کنیم.
وی ادامه داد: امسال ۳۱ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۴۷۸ جریمه رانندگی صادر شده است.
۵۶ درصد ترددها نسبت به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی افزایش داشته است
رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در رابطه با تمامی تصادفات باید بگویم که ۴ میلیون ۹۳۴ هزار تصادف در سال ۹۶ و در سال ۹۷، ۲ میلیون ۵۵۷ هزار  و در سال ۹۸ این رقم به ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار تصادف کاهش داشته است.
سردار هادیانفر با اشاره به آمار تردد در جاده ها در تاریخ ۱۳ مرداد ۹۹ نسبت به ۱۳ مرداد ۹۸ که بدون کرونا بوده است گفت: در سال ۹۸، ۲۰ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۵۳ تردد در جاده های کشور داشتیم که دیروز ۱۷ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۹۱۲ تردد و این یعنی فقط ۱۶ درصد کاهش تردد داشته ایم که برای شرایط کرونا این کاهش اصلا رقم مناسبی نیست.
وی ادامه داد: نسبت به زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که الان این طرح اجرا نمی‌شود ۵۶ درصد افزایش تردد در تمامی جاده ها به ویژه جاده های شمالی داشته‌ایم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در شرایطی که بیماری کرونا هنوز در کشور ادامه دارد مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.
وی خاطرنشان کرد: احتمالا تا یکشنبه آینده نوبت دهی شماره گذاری، اینترنتی می شود. هیچ ضرورتی ندارد افراد صبح زود به مراکز شماره گذاری رجوع کنند و می شود تا ساعت ۱۶ به مراکز بیایند.
رئیس پلیس راهور ناجا در پایان گفت: تعداد زیادی از همکاران ما در مراکز شماره گذاری به کرونا مبتلا شده اند و در هفته گذشته یکی از همکاران ما در مرکز شماره گذاری میثم بر اثر ابتلا به کرونا فوت شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار