خبر/

تعطیلی اماکن ورزشی زنجان، تمدید شد

1399/05/13 - 16:12 - کد خبر: 24467
باشگاه

نصر: تعطیلی اماکن ورزشی استان زنجان به منظور پیشگیری از ابتلای ورزشکاران و مربیان به ویروس کرونا بعد از چهار هفته متوالی، به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شد.

به گزارش نصر، هرچند باشگاهداران زنجان، دستورالعمل تعطیلی باشگاه ها را اجراء می کنند اما همچنان از مشکلات ناشی از نبود درآمد، گلایه مند هستند و از اینکه در این روزهای کرونایی با کم شدن درآمد و هزینه های بالا، ارایه تسهیلات بانکی به اماکن ورزشی نیز با مشکل پرداخت مواجه شده است شکایت داشته و از مسوؤلان ذیربط می خواهند هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: تعطیلی اماکن ورزشی به خاطر ترس از شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلای ورزشکاران به این بیماری و به دستور ستاد مدیریت مقابله با کرونا این استان به مرحله اجرا درآمده است.
محمدعلی حمزه پور، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اماکن ورزشی زنجان، بار دیگر به مدت یک هفته تعطیل شد و به حتم تمدید تعطیلی باشگاه ها برای پنجمین هفته متوالی، باشگاهداران را به لحاظ کسب درآمد و تامین هزینه های زندگی در این شرایط کرونایی، آسیب پذیرتر کرده است.
وی با بیان اینکه اماکن ورزشی زنجان از ۱۶ تیر ماه با توجه به وضعیت قرمز در برخی از شهرستان های استان ازجمله زنجان، ماهنشان، ابهر و خرمدره و نگرانی از شیوع هرچه بیشتر این بیماری منحوس، برابر با دستورالعمل ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به حالت تعطیل درآمدند، اظهار داشت: اماکن ورزشی یکی از مراکز آلودگی به این بیماری محسوب می شود و برای حفظ سلامت ورزشکاران، مربیان و باشگاهداران و پیشگیری از ابتلا آنان به این بیماری، مصوبه این ستاد، لازم الاجرا است.     
حمزه پور، تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز به مشکلات باشگاهداران در این روزهای کرونایی بطور کامل واقف بوده و از تعطیلی باشگاه های ورزشی زنجان در رنج است و از اینکه در این میان بانک های عامل نیز تا به امروز در ارایه تسهیلات به باشگاهداران و مربیان، تعلل داشته اند، گلایه مند هستیم.      
وی با بیان اینکه طی این مدت به تعدادی از باشگاهداران که نسبت به تعطیلی باشگاه‌ها بی‌توجه بودند، اخطار و تذکر داده شد اما هیچ باشگاهی پلمب نشده است، افزود: هرچند تعطیلی اماکن ورزشی، باشگاهداران و مربیان را متحمل ضرر و زیان کرده و خواهد کرد اما تا کنترل و مهار این بیماری باید دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد یاد شده به دقت اجراء شود.
از پنجم اسفند ماه پارسال (سال ۹۸) نیز به مدت قریب سه ماه فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، ممنوع اعلام شد و پس از مدتی بازگشایی، مجدد از ۱۶ تیر ماه امسال به خاطر شیوع بیماری ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا افراد به این بیماری منحوس به حالت تعطیل درآمدند.  
در زمان حاضر استان زنجان از وجود ۳۶۱ باشگاه ورزشی خصوصی، ۲۷۰ مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، ۱۴۸ خانه ورزش روستایی و ۱۳۳ مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.    
تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب ۱۷۰ باب است و حداقل ۸۰۰ نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار