استاندار اردبیل؛

سه هزار میلیارد ریال برای احداث بیمارستان نجف‌زاده اردبیل اختصاص یافت

1399/05/13 - 14:16 - کد خبر: 24452
اکبر بهنامجو

نصر: استاندار اردبیل از اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو در بازدید از عملیات اجرایی این بیمارستان اظهارداشت: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار  از محل سفر رییس‌جمهوری  به استان اردبیل و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد نیز از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به عنوان سازمان مجری به پروژه تخصیص یافته که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال آن تامین شده است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال این اعتبار به یک هزار میلیارد ریال خواهد رسید، افزود: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رییس‌جمهوری به استان و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی برای این پروژه تخصیص یافته و با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود تا پایان سال این میزان به یک هزار میلیارد ریال  افزایش می‌یابد تا این پروژه طبق زمان‌بندی اجرایی شود.
استاندار اردبیل از تغییر این پروژه از ۲۵۰ به ۵۰۰ تختخوابی خبر داد و گفت: پیمانکار این پروژه طبق توافق بعمل آمده برای ایجاد تغییرات در نقشه، عملیات اجرایی آن را شروع کرده است.
وی ادامه داد: پیش‌تر فونداسیون پروژه بر مبنای ۲۵۰ تختخوابی طراحی شده بود که در سال جاری با تغییرات انجام شده، فونداسیون و زیربنا بر اساس ۵۰۰ تختخوابی طراحی و اجرا می‌شود.
او با اشاره به اینکه حداقل ۲۵۰۰ متر زیربنا در این پروژه افزایش یافته است، گفت: عملیات خاکبرداری، آزمایش مکانیک خاک و تجهیز کارگاه در یک برنامه زمان‌بندی ‌شده انجام و بصورت اسکلت فلزی از سوی پیمانکار بومی اجرا می‌شود.
بهنامجو  بیان کرد: برنامه‌زمان بندی تکمیل این پروژه ۲ سال پیش‌بینی شده است  که با وضعیت و سرعت کار امیدواریم زودتر از موعد مقرر به پایان رسیده و در اختیار شهروندان استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌هایی که رییس دانشگاه علوم پزشکی انجام داده از محل تهاتر نیز مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده تزریق می‌شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه مردم استان به این بیمارستان نیاز اساسی دارند، گفت: با توجه به افزایش جمعیت و کمبود تخت بیمارستانی با تکمیل و تجهیز این بیمارستان سرانه تخت در استان افزایش یافته و نیاز اساسی منطقه تا حدودی رفع خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار