رییس هیات قایقرانی استان زنجان؛

هیات قایقرانی زنجان در مسابقات کشوری شرکت نمی‌کند

1399/05/13 - 13:01 - کد خبر: 24441
قایقرانی

نصر: رییس هیات قایقرانی استان زنجان گفت: هیات قایقرانی این استان باتوجه به وجود بیماری کووید- ۱۹ و به منظور حفظ سلامت قایقرانان زنجان در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت نمی‌کند.

به گزارش نصر، غفور حمیدی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه در حال حاضر شرایط برای شرکت در مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور، مهیا نیست، افزود: قایقرانان این استان در این روزهای کرونایی نیز با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تمرینات تکنیکی و تاکتیکی خود را انجام می دهند و به حتم در صورت مساعد شدن شرایط، از آمادگی لازم برای شرکت در رقابت های قهرمانی کشور برخوردارند.
وی، اظهار داشت: در زمان حاضر قایقرانان این استان اعم از زنان و مردان در ۲ سد حسن ابدال و گاوازنگ زنجان به صورت مرتب و منظم در رشته های مختلف اعم از کایاک، روئینگ و کانوپولو تمرین می کنند تا از آمادگی بازنمانند.
حمیدی تصریح کرد: در حال حاضر سه تن از قایقرانان شاخص و مطرح این استان به اسامی زینب نوروزی و بهمن نصیری در رشته روئینگ و امید احمدی در رشته کایاک در تهران تمرینات خود را انجام می دهند که از امیدهای ایران و زنجان برای کسب سهمیه المپیک هستند.  
رییس هیات قایقرانی استان زنجان گفت: بهمن نصیری که از قهرمانان آسیایی قایقرانی رشته روئینگ است با توانمندی های بالایی که دارد از شانس بیشتری برای کسب سهمیه المپیک برخوردار است.  
فدراسیون قایقرانی کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرده است: با توجه به همه گیری ویروس کووید -۱۹، در صورت صدور دستورالعمل برگزاری مسابقات ورزشی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور نیز با رعایت کامل پروتکل های ایمنی و بهداشتی از نیمه شهریورماه تا نیمه مهرماه برگزار خواهد شد.
بر این اساس فدراسیون قایقرانی از هیات های ورزشی خواسته تا مقدمات حضور پرقدرت ورزشکاران استان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور بانوان و مردان جوان و بزرگسال در رشته آب‌های آرام، اسلالوم، ارگومتر روئینگ، بادبانی و کایت بردینگ فراهم کنند.
فدراسیون قایقرانی از استان های متقاضی میزبانی خواسته است با در نظر داشتن شرایط برگزاری و امکانات اسکان، تغذیه، پیست، قایق های مسابقه و ارگومتر روئینگ، آمادگی خود را جهت میزبانی مسابقات به تفکیک رشته و جنسیت حداکثر تا ۱۰ شهرییور ماه امسال به فدراسیون اعلام کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار