سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان خبر داد:

مهلت یک هفته‌ای به بانک‌های زنجان برای تعدیل مشکلات دریافت تسهیلات

1399/05/13 - 11:21 - کد خبر: 24427
محمدرضا آبی پور

نصر: سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان، به بانک‌های این استان اولتیماتوم یک هفته‌ای داد تا مشکلات و موانع پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را تعدیل و ترمیم کنند.

به گزارش نصر، محمدرضا آبی پور شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان زنجان افزود: در کل کشور ۵۰۰ هزار نفر ثبت نامی متقاضی دریافت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا داشتیم که حدود سه درصد آن در استان زنجان ثبت نام کرده اند.
وی تاکید کرد: اعلام نتایجی که از اقدامات دستگاه های اجرایی و زحمات مسوولان استان در خصوص اطلاع رسانی های به موقع از طریق رسانه های استان انجام شد، مهم است.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان گفت: هم اکنون انتظار داریم کسب و کارهایی که ناشی از کرونا آسیب دیده و دچار ضرر و زیان هایی شده اند، بخشی از طریق تسهیلاتی که دولت در اختیارشان قرار داده، جبران شود. 
آبی پور تاکید کرد: وقتی آمارها را نگاه می کنیم خیلی حالمان خوب نیست چرا که همه تلاش ها برای دریافت تسهیلات به این کسب و کارها از طریق رسانه ها و جراید اطلاع رسانی شد اما در حوزه شبکه بانکی این مهم را بسیار  بسیار ضعیف می بینم و این عملکرد در حوزه بانکی قابل قبول نیست.
وی یادآوری کرد: ما تیمی از شبکه بانکی و دستگاه های اجرایی هستیم تا بتوانیم آثاری از ضرر و زیان شیوه ویروس کرونا در استان زنجان که متوجه کسب و کارهای افراد شده را با پرداخت تسهیلات جبران کنیم در حالیکه ناهماهنگی هایی در این خصوص دیده می شود.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان متذکر شد: عملکرد ۲۸ درصدی در حوزه ثبت نام کنندگان و عملکرد هشت درصدی در حوزه پرداخت تسهیلات بانکی تناسبی باهم ندارد.
آبی پور اظهار داشت: بانک های استان نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند و باید تا ۲۰ مرداد ماه جاری با برگزاری مجدد جلسه شورای هماهنگی بانک های استان، ارزیابی شبکه بانکی و رفع نواقص بخش دستگاه های اجرایی را بار دیگر بازنگری کنیم.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان گفت: اگر در بخش رانندگان، مشکلی در بارگذاری مدارک در سامانه وجود دارد، باید رفع شود تا رانندگان بتوانند با توجه به شرایطی که در حوزه بانکی با رعایت الزامات برای دریافت تسهیلات آنها یعنی فقط دریافت سفته نه ضامن وجود دارد، تسهیلات خود را دریافت کنند. 
آبی پور ادامه داد: از ۲۰ مرداد ماه جاری مشکلی در ثبت نام رانندگان در سامانه وجود نداشته باشد و شبکه بانکی این وضعیت خود را ترمیم کند که در غیر این صورت اگر با همین وضعیت پیش برویم مجبور هستیم عملکرد بانک ها را احصا کرده و برای مدیران عامل آنها منعکس کنیم. 
وی افزود: بهتر است بانک ها مشکلات خود در زمینه پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا را منعکس کنند چرا که این مهم بهتر است تا که متقاضیان در شرایط سردرگمی قرار بگیرند در حالیکه هم اکنون  ۱۲ هزار نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات هستند.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان گفت: برای این تعداد وعده داده و آنان را تشویق کردیم و این تسهیلات متقاضی محور بوده است.
آبی پور اضافه کرد: دستگاه های اجرایی نقشی در جذب تسهیلات ندارند چرا که اطلاع رسانی کرده و مخاطبان بر اساس اطلاعی که پیدا کرده اند، به این امید که بتوانند از تسهیلات استفاده کنند اقدام به ثبت نام کرده اند.
وی، از مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان خواست سامانه ثبت نام برای دریافت تسهیلات بروز رسانی شود تا متقاضیان بتوانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان گفت: شبکه بانکی وضعیت فعلی خود را تا ۲۰ مرداد ترمیم و تعدیل و در صورت داشتن مشکل آن را به صورت کتبی اعلام کنند در غیر این صورت عذری را موجه نمی دانیم و اگر این روال تا یک هفته آینده تغییر پیدا نکند به حتم عملکرد بانک ها را منعکس می کنیم.
آبی پور تاکید کرد: به طور معمول افراد مراجعه کننده به دفتر ما از عدم پاسخگویی و صراحت گویی در خصوص مشکلات و رفع آن برای دریافت تسهیلات گله مند هستند.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان گفت: مدیران شبکه بانکی به زیر مجموعه های خود ابلاغ کنند، وقتی مراجعات به سیستم بانکی ارجاع داده می شود عوامل بانکی نسبت به پاسخگویی، رفع ابهامات و اشکالات مراجعه کنندگان صمیمانه تر و دلسوزانه تر برخورد کنند و سیستم بانکی نسبت به این اهتمام داشته باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار