معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

اگر نمایشگاهی برپا شد، مردم شرکت نکنند

1399/05/13 - 09:53 - کد خبر: 24410
عباسعلی درستی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ابراز تاسف از برپایی برخی نمایشگاه‌ها در آذربایجان شرقی، گفت: از مردم خواهش می‌کنیم در صورت برپایی هر نمایشگاهی، در آن شرکت نکنند.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب اظهار کرد: خود تبریز هم اکنون در وضعیت نارنجی قرار داشته و فعالیت گروه‌های سه و چهار در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است که نمایشگاه‌ها نیز جزو گروه چهارم هستند.
وی گفت: از هفته‌ها قبل طی مکاتباتی با استانداری خواهش کرده بودیم تا هیچ نمایشگاهی برگزار نشود، اما بنا به سایر مصلحت‌ها برخی نمایشگاه‌ها برپا شدند و متاسفانه خواهش ما را در این خصوص قبول نکردند.
وی در ادامه اظهار کرد: آمار بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان شرقی نسبت به هفته‌های گذشته به دنبال همراهی مردم و استفاده تعداد زیادی از آن‌ها از ماسک، به صورت بسیار جزیی در حال کاهش است.
درستی اضافه کرد: با وجود افزایش رعایت توصیه‌ها، این میزان از همکاری کافی نبوده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل بیماری باید بیشتر از این‌ها باشد.
وی با بیان اینکه شرایط بسیار شکننده است، افزود: از مردم خواهش می‌کنیم تا جایی که می‌توانند از شرکت در تجمعات و مکان‌های شلوغ و پررفت و آمد خودداری کنند.
وی متذکر شد: هم اکنون وضعیت ۱۳ شهرستان از ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی نارنجی و قرمز است.
درستی در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم با جدی گرفتن هشدارها و رعایت دستورالعمل‌هایی که پنج ماه است مورد تاکید هستند، شاهد بهبود وضعیت در استانمان باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار