رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی؛

وضعیت آذربایجان‌غربی در شیوع کرونا از قرمز به هشدار تغییر یافت

1399/05/12 - 17:21 - کد خبر: 24401
کووید19، ویروس کرونا

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت این استان در شیوع بیماری کرونا، از قرمز به هشدار تغییر یافته که تداوم این روند کاهشی، نیازمند همراهی و تعامل روزافزون مردم است.

به گزارش نصر، جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کاهش تعداد بیماران بستری و فوتی در استان، یک موفقیت محسوب می شود که باید از همه مردم استان به دلیل رعایت موارد بهداشتی قدردانی کرد.
وی اضافه کرد: از شرایط شیوع بیماری کرونا و الزامات پیشگیرانه نباید غفلت کرد زیرا با کوچکترین غفلت، ویروس می تواند خطرناک تر از قبل استان را درگیر کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تنها ۷۹ نفر با بیماری سندرم حاد تنفسی در استان بستری شدند که بیشترین تعداد بستری ها مربوط به ارومیه، خوی، سردشت، مهاباد و میاندوآب است.
دکتر آقازاده گفت: روند کاهشی مبتلایان در استان منجر به کاهش بیماران بستری و آی سی یو و افراد متصل به ونتیلاتور شده که همین موضوع منجر به کاهش مرگ و میر در استان شده است.
وی افزود: البته باید مردم از خوش‌بینی نسبت به آمار نزولی استان در شیوع بیماری کرونا پرهیز کنند.
وی از تجهیز مراکز درمانی آذربایجان غربی به پنج دستگاه سی تی اسکن دیگر خبر داد و اضافه کرد: همین امر، منجر به افزایش تشخیص زودرس شده که با توجه به آن، از نظر تشخیص در استان مشکلی نداریم.
تاکنون بیش از ۱۸ میلیون نفر در دنیا به بیماری کرونا مبتلا شده که از این تعداد حدود ۳۰۷ هزار نفر مربوط به ایران است.
انتهای پیام/

پژوهشیار