مدیرکل راه ‌و شهرسازی آذربایجان‌غربی؛

متقاضیان مسکن ملی در آذربایجان‌غربی ثبت‌نام خود را تکمیل کنند

1399/05/12 - 12:19 - کد خبر: 24359
مسکن

نصر: مدیرکل راه ‌و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه درخواست ۲۳ هزار و ۶۸۵ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن استان در مرحله نخست پالایش و تایید شده، گفت: متقاضیان تاییدشده ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن، نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.

به گزارش نصر، سیدمحسن حمزه‌لو روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار اظهار داشت: افراد تایید شده بعد از دریافت پیامک از سامانه اقدام ملی مسکن تا اطلاع ثانوی وقت دارند تا با مراجعه به بخش «پیگیری» در سایت https://tem.mrud.ir نسبت به ارائه مدارک مورد نیاز اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین متقاضیان جهت تکمیل مراحل ثبت‌نام و احراز هویت به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان خدمات دولت در سطح شهر مراجعه کنند.
مدیرکل راه ‌و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هم اینک ٣٢ درصد تعهدات طرح اقدام ملی مسکن در این استان در بحث تامین زمین محقق شده است و عملیات اجرایی پنج هزار و ۵٧٣ واحد مسکن ملی نیز از ماه آینده آغاز می‌شود.
حمزه‌لو  بیان کرد: در زمان حاضر اراضی مورد نیاز برای احداث مسکن ملی در آذربایجان‌غربی برای ١٢ هزار و ۴٣۶ واحد مسکن تامین شده است.
وی با بیان اینکه افزود: سهمیه این استان در طرح اقدام ملی مسکن احداث ۲۰ هزار و ۹۷۰ واحد مسکونی است.
 وی بیان کرد: براساس طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شامل ارومیه، خوی، بوکان، مهاباد و میاندوآب، ۱۲ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی احداث می‌شود.
وی گفت: احداث چهار هزار و ۱۹۴ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار هزار و و ۲۷۴ واحد مسکونی در حوزه بازآفرینی شهری از دیگر موارد احداثی مسکن ملی در این استان است.
استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، متاهل بودن، سکونت بیش از پنج ساله در محل مورد تقاضا از جمله مهمترین ملزومات ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.
طرح "اقدام ملی تولید وعرضه مسکن" به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم آذربایجان‌غربی نزدیک به ٢١ هزار واحد است.
انتهای پیام/

پژوهشیار