استاندار زنجان؛

زنجان در شاخص‌های صنعتی، رتبه اول کشور را کسب کرد

1399/05/12 - 11:53 - کد خبر: 24353
فتح الله حقیقی

نصر: استاندار زنجان گفت: طبق گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان زنجان در سه‌ماهه اول امسال در شاخص‌های هدفگذاری برای جایگزینی واردات و صرفه‌جویی ارزی با ۴۰۰ درصد تحقق اهداف، تلاش برای فعالسازی واحدهای صنعتی راکد با ۱۶۰ درصد تحقق و صدور پروانه‌های بهره‌برداری با ۱۵۰ درصد رشد، رتبه اول کشور را کسب کرده است.

به گزارش نصر، فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان افزود: بر اساس این گزارش، زنجان در رتبه‌بندی مجموع برنامه‌های عملکردی صنعت و معدن در تمام ابعاد، چهارمین استان کشور است.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در اواخر سال ۹۷ و سال ۹۸ برای کنترل قیمت گوشت مرغ در استان، اظهار داشت: با توجه به متوسط قیمت مرغ در سایر استان‌ها امروز مردم استان زنجان روزانه ۱۵۰ میلیون تومان کمتر از آن‌ها برای تامین گوشت مرغ پرداخت می‌کنند.
حقیقی خاطرنشان کرد: علت این است که چهارچوب و اهدافی که برای مدیران تنظیم شده به طور کامل اجرا می‌شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه هدفگذاری‌ها باید همراه با برنامه‌ریزی باشد تا به نتیجه مطلوب ختم شود، تصریح کرد: کسب رتبه‌های اول کشور و کنترل قیمت مرغ در سایه همت و تلاش تمام مدیران بوده و نمود عینی برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف مطلوب و عملیاتی است.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برنامه‌ها و پروژه‌های این سازمان باید با اولویت، هدفگذاری شود که یکی از مهمترین آن‌ها تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین بود که ۵۴ درصد اراضی مستعد استان تاکنون مجهز شده است.
وی اظهار داشت: طرح‌های بزرگ و مهم دیگر بخش کشاورزی از جمله گلخانه و واحدهای پرورش دام که در سایه تلاش مدیران به نتیجه رسیده باید برای تحقق نهایی آن تلاش و پیگیری شود.
حقیقی تاکید کرد: در اجرای ۲۷ پروژه جهش تولید استان نیز باید برنامه عملیاتی و ویژه در نظر گرفته و کمیته‌ای برای نظارت بر اجرای آن تشکیل شود و با حداکثر تلاش، جمعبندی و به نتیجه برسد تا مردم عایدی آن را مشاهده کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار