معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

برخی از مناطق استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی هستند

1399/05/12 - 10:57 - کد خبر: 24347
کرونا، ویروس کرونا

نصر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و در مابقی شهرها شرایط نارنجی حاکم است.

به گزارش نصر، علیرضا آرمانی کیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: وضعیت کرونایی شهرهای مختلف کشور با توجه به شاخص هایی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود که بر این اساس زنجان در شرایط هشدار و برخی شهرستان‌های آن نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری شدند که در مقایسه با روزها و هفته های گذشته روند کاهشی شمار مبتلایان بسیار کُند بوده که بطور طبیعی همین وضعیت برای روزهای آینده نیز متصور است.
این مسؤول ادامه داد: هر چند تحلیل ها وضعیت ثبات بستری و مبتلایان به کرونا در این استان را نشان می دهد، اما این موضوع به معنای نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده نکردن از ماسک از سوی عموم مردم نیست.
وی اظهار داشت: برخی ها با دریافت و یا مشاهده خبرهایی مبنی بر کاهش شمار مبتلایان و ثبات بیماری تصور می کنند که بیماری رو به پایان بوده و دیگر نیازی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی نیست و بر این اساس به زندگی عادی بازمی گردند.
آرمانی کیان باتاکید بر اینکه عموم مردم همچنان باید بیش از گذشته بیماری کووید- ۱۹ را جدی تر بگیرند، افزود: ترسیم آینده این بیماری به رفتار مردم بستگی دارد و در این میان هرچه دقیق‌تر و مسؤولیت پذیرتر در قبال پیشگیری از این بیماری ظاهر شویم، آینده بهتری در انتظارمان خواهد بود.
وی اضافه کرد: افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این استان طی هفته های گذشته نتیجه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تعاملات اجتماعی افراد بوده و بروز همین مساله شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از آن را به مراتب افزایش داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر این واحد دانشگاهی با کمبود پزشک، پرستار و اعضا دیگر تیم درمان مواجه بوده که رفع آن تا حد زیادی می تواند به خدمات رسانی بهینه کمک کند.  
وی خاطرنشان کرد: رفتار ویروس کرونا در مقایسه با گذشته متفاوت شده و این موضوع نشان می دهد دشمن ناشناخته در برابر عموم قرار گرفته است و تا زمانیکه واکسن این بیماری ساخته نشده همچنان باید پایبند به درمان و دستورالعمل های بهداشتی بود.
هم اکنون حدود ۲ هزار نیرو در بیمارستان های استان زنجان فعال هستند که بیمارستان ولی عصر(عج) نیز به عنوان مرکز پذیرش بیماران کرونایی در شهر زنجان تعیین شده است. 
بنا به این گزارش، تاکنون ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار