استاندار اردبیل؛

درمان معتادان در اردبیل محله محور می‌شود

1399/05/12 - 10:43 - کد خبر: 24342
اکبر بهنامجو

نصر: استاندار اردبیل از شناسایی و درمان معتادان به صورت محله محور خبر داده و گفت : هیات امنای مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ریش سفیدان محلات نقش مهمی در اجرای مطلوب این طرح بر عهده دارند.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو  روز یکشنبه در جلسه ساماندهی معتادان متجاهر اظهارداشت: طبق آمار بیشترین سارقان خرده در سطح شهر اردبیل،  معتادان به موادمخدر بوده و مشکل این افراد با هماهنگی و همکاری ارگان‌های مرتبط بویژه محلات باید به صورت ریشه‌ای حل شود.
وی با بیان اینکه در مرحله اول شناسایی و ارزیابی شغلی این افراد مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: جامعه هدف گروه ارزیابی و درمان معتادان متجاهر و دارای سابقه سوء باید کاملا میدانی و عملیاتی انجام شود و در حال حاضر ۲۰۰ نفر از این افراد بصورت پایلوت در شهرستان اردبیل شناسایی و درمان می‌شوند.
او با تاکید بر اینکه خانواده‌های این افراد باید همکاری لازم را با گروه تحقیق و درمان انجام دهند، گفت: اگر خانواده‌ها و خود معتادان اراده‌ای بر ترک و همکاری نداشته باشند با مشکل مواجه می‌شویم البته در طول ۶ ماه این طیف از معتادان در کمپ‌های تعیین شده درمان و به ارگان‌های تامین اشتغال معرفی خواهند شد.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه با شناسایی و درمان معتادان متجاهر باید امنیت استان را تامین کنیم، تشریح کرد: اردبیل استانی گردشگری است و همه باید در راستای تامین امنیت شهروندان و مسافران نهایت تلاش خود را بکار گیریم.
بهنامجو اضافه کرد: بعد از مرحله شناسایی و روند درمان اقدامات لازم جهت مهارت‌آموزی و آموزش با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای،  بهزیستی و کمیته امداد انجام می شود تا چرخه ترک و دوره پاک‌سازی در طول این مدت انجام شود.
وی  با اشاره به اینکه تا بحال ۱۰۰ نفر از معتادان به کمپ‌ها معرفی شده و دوره درمان آنها شروع شده است، اظهارداشت: در نظارت بر کمپ‌ها و دوره درمان این افراد نباید کم‌توجهی شود تا پایان روند و زنجیره درمان معتادان باید پای کار باشیم.
استاندار اردبیل همچنین از بهره‌برداری کمپ ترک اعتیاد روستای انزاب خبر داد و گفت: تجهیزات این کمپ خریداری شده و در مرحله نازک‌کاری قرار دارد که در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار