محمدباقر قالیباف؛

تعویق زمان کنکور ضروری است/ دورۀ پیگیری مشکلات اقتصادی مردم آغاز شده است

1399/05/12 - 09:40 - کد خبر: 24332
محمدباقر قالیباف

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد.

به گزارش نصر، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: این عید سعید به معنای واقعی کلمه، عید امتحان الهی است. هر گاه بتوانیم با ایمان کامل به وعده‌ها و سنت‌های خداوند از این دشواری‌ها عبور کنیم، ایمان و قدرت جدیدی به دست خواهیم آورد. ملت ما پس از ابتلائات منجر به وقوع اسلامی، قدرت شگفتی پیدا کرد تا از انقلاب محافظت کند و پس از عبور از فتنه‌های سال‌های اول انقلاب، توان پیدا کرد تا در دفاع مقدس دلیرانه مقاومت کنیم.
وی افزود: با ایستادگی مردم در برابر انواع فتنه‌های داخلی دهه‌های دوم و سوم انقلاب، در مدت زمانی کوتاه به چنان قدرتی دست یافتیم که پیچیده ترین نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم و نظم جدیدی را در منطقه غرب آسیا برقرار کنیم. در زمان فعلی هم دشمنان مردم ایران برای آسیب اقتصادی به مردم طراحی پیچیده‌ای انجام داده اند. از همین رو اکنون در معرض امتحان بزرگ کارآمدی و حل مشکلات معیشتی جامعه قرار داریم. آموزه عید قربان به همه‌ی ما مسئولان کشور این است که اگر به وعده های تخلف ناپذیر خداوند اعتماد کنیم، بدون نیرنگ و ظاهرسازی و به معنای واقعی کلمه ارادۀ الهی را محقق کنیم و به جای خودمحوری و خودأیی، فداکاری و ایثار را سرلوحه اعمال و رفتار خود قرار دهیم و خود را یکسره وقف خدمت به مردم، یعنی وظیفۀ شرعی خود کنیم، پیروزی ما حتمی است و با عبور از این مرحله، ان‌شاءالله مردم ایران قدرتی مضاعف خواهند یافت و از مشکلات کشور کاسته می شود.
رییس مجلس ادامه داد: نقش مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شریف مردم عزیز ایران برای عبور از این مرحلۀ دشوار، اساسی و حیاتی است. اگر مجلس را متحول کنیم و پیگیر مشکلات معیشتی مردم باشیم، موتور تحول و مدیریت مشکلات در کشور به حرکت در می آید و اگر مجلسی ضعیف داشته باشیم، موتور پیشرفت کشور متوقف خواهد شد. از همین رو تحول مجلس و شکل گرفتن مجلس قوی و فعال شرط لازم برای تحول اقتصاد کشور است.
قالیباف گفت: خدا را شاکریم که نظارت مردم بر تمامی رفتارها و تصمیم‌های مجلس بسیار بیشتر از دوره‌های گذشته است و این را نعمت الهی می‌دانیم. نظارت مردمی را گامی اساسی در راستای پیشرفت کشور قلمداد می‌کنیم. وقتی انتظار از یک فرد زیاد است و به اقدامات او امید دارید، در برابر او سختگیرانه عمل می‌کنید؛ توجه مردم به تمامی تصمیمات این دوره از مجلس نشان دهندۀ همین امید و انتظار عمومی است و همۀ ما نمایندگان در قبال این انتظار وظیفۀ شرعی داریم.
وی با بیان اینکه از همین رو مطالبات مردم را سرمایۀ واقعی این مجلس می‌دانیم، گفت: قدردان دقت نظرها، مطالبات، نگرانی‌ها و فریادهای از سر دلسوزی مردم هستیم و از تمامی مردم عزیز تقاضا می‌کنیم تا در ادامه نیز همین طور
مطالبه گرانه بر مجلس نظارت کنند و به کوچکترین نکاتی حساس باشند و آن را با صدای بلند و رسا مطالبه کنند تا قطار مجلس با کمک خود مردم، درجه ای از ریل اصلی و قانونی خود زاویه پیدا نکند.
قالیباف تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید قربان نکات بسیار مهمی در خصوص دو جریان موازی تحریم و تحریف اشاره کردند. این دو جریان دو لبۀ یک قیچی هستند تا مسیر پیشرفت ملت ایران را مسدود سازند و کشور را به فروپاشی اقتصادی برسانند. مسیر تحریم به دنبال قفل کردن اقتصاد کشور و رساندن دولت به وضعیت ورشکستگی کامل بوده است که به فضل خداوند موفق نشده و موفق نخواهند شد. برای به سرانجام رساندن جریان تحریم، جریان تحریف را آغاز کردند تا مطالبات مردم را بربایند و با وارونه نمایی و بازنمایی رسانه‌ای، خواسته‌های مردم را آن طور که مورد پسند دشمنان ملت ایران است نمایش دهند و با تحریف واقعیات، کتمان قدرت کم نظیر ایران اسلامی و القای حس نا امیدی و کرختی، مردم را از ایجاد تحول نا امید کنند. آنها به خوبی می‌دانند که تا جوان‌های کشور به ایجاد تحول امیدوارند و نشاط دارند، هر توطئه‌ای را خنثی خواهند کرد. مشکلات هست، دشمنی‌ها هست، جریان‌های نفوذی به شدت مشغول خرابکاری هستند ولی بدانیم که تحول قریب الوقوع است. امید به آینده افراد سست عنصر و ناکارآمد و ناامید و یکجانشین را از صحنۀ مدیریت کشور در عرصه‌های گوناگون کنار خواهد گذاشت و نیروی جوان با استعداد خلاق و امیدوار و انقلابی را روی کار خواهد آورد. ناتوان ها کنار خواهند رفت و افراد توانمند چرخ تحول قریب الوقوع به نفع مردم را حرکت در خواهند آورد. جریان سومی وجود دارد که دو جریان تحریم و تحریف را تکمیل می‌کند و آن هم جریان ناکارآمدی است. جریانی که مسئولیت‌ها را تصرف می‌کند ولی اولویت‌های کشور را پشت گوش می‌اندازد و باعث می شود که تحریم ها اثر کنند و تحریف‌ها، واقعی جلوه کنند و کشور را سمت فروپاشی ذهنی سوق می دهند. ناکارآمد ها می‌دانند که سوت حرکت قطار گام دوم انقلاب اسلامی به حرکت درآمده است و دیگر جوان های کارآمد و انقلابی نخواهند گذاشت آنها حرکت این قطار پرشتاب را کند کنند و ستون پنجم دشمن خبیث ملت ایران باشند.
رییس مجلس گفت: دورۀ کار و تلاش و پیگیری مشکلات اقتصادی مردم آغاز شده است. کاملا طبیعی است که در این مسیر اشکالات و ضعف هایی وجود داشته باشد اما بی تردید حرکت کلی که پیش روی ما درجهت قوی کردن مردم و در نتیجه ایجاد ایران قوی خواهد بود و ایران قوی که با قوی شدن تک تک مردم ایران بدست خواهد آمد، باعث پیروزی ما در جنگ اراده ها و شکست خوردن دو جریان تحریف و تحریم خواهد شد.
رییس مجلس گفت:  رهبر معظم انقلاب همچون گذشته در سخنرانی روز عید قربان به طور صریح و شفاف اولویت‌های کشور در حوزۀ مسائل اقتصادی را بیان کردند. همۀ نمایندگان مجلس و بدنۀ کارشناسی و تخصصی توانمند این مجموعه، خود را موظف و مکلف می‌دانند که این اولویت ها را در راس مسائل مورد توجه و پیگیری خود قرار دهند و از تمامی ظرفیت ها، تکرار می‌کنم تمامی ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی برای پیشبرد آنها استفاده کنند.
قالیباف گفت: بستۀ اقتصاد مردمی برای پیگیری همین اولویت‌های اقتصادی در دستور کار مجلس قرار دارد و پیشبرد گام به گام آن چه با توجه به ظرفیت های قانون مجلس در تقنین و نظارت و چه با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصاد، تحولاتی اساسی در وضعیت اقتصادی کشور به خصوص به نفع محرومان و مستضعفان رقم خواهد زد؛ و ما خود را متعهد می دانیم این ریل گذاری را با دقت انجام دهیم و با جدیت بر اجرایی شدن آن نظارت کنیم.
وی تصریح کرد: انجام تغییر اساسی نیازمند اراده‌های استوار است و مجلس یازدهم چنین اراده‌ای دارد و تحول را رقم خواهد زد. در بعد نظارتی نیز، به طور شفاف و دقیق و به روز بر تمامی جزئیات نظارت خواهیم کرد و مطالبه گر اصلی توجه به اولویت‌های فوری اقتصاد خواهیم بود.
قالیباف افزود:  از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب تشکیل کارگروه ویژه رفع موانع جهش تولید را از سران سه قوه مطالبه کردند که اعلام می‌کنم به زودی این کارگروه با حضور جمعی از متخصصین با تجربه و کارشناسان جوان تشکیل خواهد شد و روند فعالیت‌های آنان که به تصمیم‌گیری های کلان جهت خواهد داد، به طور شفاف به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
رییس مجلس گفت: در پایان لازم است اشاره کنم که نگران رعایت نشدن پروتکل های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری هستیم. متاسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد و بی‌توجهی‌های تاسف آوری در برگزاری آن کنکور وجود داشت که خود نیازمند بررسی دقیق‌تر و پیگیری است. این کوتاهی‌ها، نگرانی مردم در خصوص برگزاری کنکور سراسری را بیشتر کرده است و بسیاری از نمایندگان شنونده نگرانی های والدین در خصوص سلامت فرزندان خود بوده اند. بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد. سلامت دانش آموزان عزیز ما، خط قرمز مجلس است و کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس وظیفه دارند تا اطمینان از رعایت بهترین تصمیم در این خصوص، مطالبات مردم را از مسئولین ذی‌ربط پیگیری کنند.
 انتهای پیام/

پژوهشیار