رییس ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل؛

مدیران مدارس اردبیل حق دریافت وجه به صورت اجباری را ندارند

1399/05/11 - 15:55 - کد خبر: 24314
رعنا پرتوی

نصر: رییس ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مدارس دولتی حق دریافت هیچگونه مبلغی در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان از اولیا ندارند.

به گزارش نصر، رعنا پرتوی روز شنبه در گفت و گویی افزود: به مدیران مدارس دولتی در استان تاکید شده که به صورت اجباری از اولیای دانش آموزان به هنگام ثبت نام دانش آموزان هیچگونه مبلغی دریافت نگردد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش همواره از کمک‌های داوطلبانه مردمی و خیرین به مدارس استقبال می‌کند، اظهار داشت: واقعیت این است که کمک های مردمی و خیرین باعث افزایش کیفیت ارائه خدمات در مدارس می شود.   
وی بیان کرد: اولیای دانش‌آموزان با توجه به وضعیت مالی خود می‌توانند به صورت اختیاری و داوطلبانه هر مبلغی که راضی به آن هستند به مدارس کمک کنند تا خدمات بهتر و با کیفی تر به دانش آموزان توسط مدارس ارائه گردد.
او با بیان اینکه متولیان مدارس هیات امنایی و غیر دولتی فقط مجاز به دریافت شهریه مصوب هستند، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و مشخص نبودن چگونگی وضعیت تحصیلی درسالجاری این مدارس حق دریافت هیچگونه مبلغی تحت عنوان کلاس‌های فوق برنامه و غیره ندارند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: بعد از مشخص شدن وضعیت تحصیلی با  تصویب هیات امنای مدارس و اعلام آموزش و پرورش در صورت نیاز مدارس هیات امنایی و غیر دولتی اقدام به دریافت وجه  برای مواردی مانند کلاس‌های فوق برنامه خواهند کرد.
پرتوی گفت: با شیوع ویروس کرونا شرایطی در جهان ایجاد شد که نظام آموزشی کشورها را با مشکل ایجاد کرد اما آموزش و پرورش با شعار "آموزش تعطیل نیست"، به سراغ راه اندازی شبکه شاد رفت و این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشت.
وی افزود: با اینکه میزان استفاده دانش آموزان از شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) به ظرفیت فناوری ارتباطات، شبکه اینترنت و دستگاه های هوشمند خانواده ها و معلمان بستگی دارد، اما با این حال زیرساخت‌های لازم توسط آموزش و پرورش برای همه دانش آموزان مهیا شده است.
وی با اشاره به برخی مشکلات از جمله عدم دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد بیان کرد: برخی از دانش آموزان به علت عدم پوشش اینترنت در منطقه و یا نداشتن تلفن همراه هوشمند دسترسی به شبکه شاد را ندارند که آموزش و پرورش استان به تمامی مدارس فرم‌های مخصوصی ارسال کرده و در حال شناسایی و احصای وضعیت دانش آموزان در این رابطه است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از آموزش تمامی جوانب را در نظر گرفته و برای هر شرایط برنامه‌ریزی خاصی کرده است، اظهار داشت: تلاش برای تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند، ارائه بسته‌های آموزشی به دانش آموزان در قالب درسنامه و سی دی های آموزشی از جمله آنها است.
پرتوی  با بیان اینکه آموزش و پرورش استان آمادگی شروع سال تحصیلی جدید در هر سه حالت سفید، زرد و قرمز را دارد، اضافه کرد: سال تحصیلی جدید از ۱۵شهریورماه شروع می‌شود و از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ لازم توسط کارگروه‌های مختلف انجام شده است.
بیش از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در ۱۹ منطقه آموزشی در ۱۱ شهرستان استان اردبیل در حدود ۱۰ هزار کلاس درس و در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در پایه‌های پیش‌دبستانی تا دبیرستان تحصیل می کنند.
استان اردبیل در زمینه عضویت مدیران ، معلمان و دانش‌آموزان در شبکه شاد در بین استانهای کشور  رتبه پنجم را کسب کرده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار