رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی؛

دانشگاه پیام نور سال ها در زمینه آموزش الکترونیکی پیشرو بوده است

1399/05/12 - 08:00 - کد خبر: 24308
بخشعلی معصومی

نصر: رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: با توجه به محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، دانشگاه پیام نور علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و همچنین دسترسی به منابع درسی به صورت الکترونیکی، رفع دغدغه مالی و پرداخت شهریه دانشجویان را نیز رسالت اجتماعی خود می داند.

به گزارش نصر، "بخشعلی معصومی" در گفت و گو با خبرنگار نصر اظهار کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت دانشجویان، کلیه دوره های آموزشی و برگزاری کلاس های تئوری به صورت الکترونیکی بوده و آزمون های پایان نیمسال نیز از طریق سامانه های آزمون الکترونیکی به صورت آنلاین و در نهایت دقت، سلامت و امنیت خاطر دانشجویان برگزار می شود.
وی از برگزاری غیرحضوری یا الکترونیکی ترم تابستانی و نیم سال 98_99 دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که مجوز برای حضور دانشجویان در دانشگاه ها داده نمی شد، با فراهم نمودن بسترهای لازم، سیستم آموزش الکترونیک را جهت جلوگیری از هدر رفت وقت دانشجویان و بهره مندی از آموزش، راه اندازی کرده و نحوه استفاده از سیستم الکترونیک را هم به اساتید و هم به دانشجویان آموزش داده شده است.
وی ادامه داد: با برگزاری آنلاین و غیرحضوری کلاس ها، امتحانات و ارزش یابی های پایان ترم در دانشگاه پیام نور استان، از بروز هرگونه مشکلات بابت ویروس کرونا در محیط دانشگاه جلوگیری کرده ایم.
معصومی تصریح کرد: با توجه به گستردگی و یکپارچگی شبکه ای دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، استفاده از ظرفیت های این دانشگاه صرفاً نمی تواند در مواقع بحرانی مانند دوره کرونا باشد بلکه در شرایط عادی نیز سایر دانشگاه ها می توانند از این گستردگی و آموزش الکترونیکی نهایت استفاده را ببرند.
وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور سال هاست که در زمینه آموزش الکترونیکی پیشرو است که باتوجه به شیوع ویروس کرونا پررنگ تر شده است و سایر دانشگاه ها چنین ظرفیتی را ندارند لذا استفاده از این امکانات و تجهیزات هم برای آموزش عالی کشور و هم برای دانشگاه پیام نور برد - برد محسوب می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: ترم گذشته نزدیک به 150 هزار کلاس مجازی و سه میلیون نفر آزمون آنلاین در دانشگاه پیام نور انجام گرفت.
وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور می تواند مدعی باشد که برای اولین بار در نظام آموزشی کشور، حضوری و یا الکترونیکی بودن تحصیل و آزمون با در نظر گرفتن شرایط ایمن به  انتخاب دانشجو صورت می گیرد این شرایط در حالی است که  حتی بعد از اتمام ویروس کرونا، اگر کسی علاقه ای به آموزش الکترونیک داشته باشد، زمینه آن فراهم است.
معصومی اظهار کرد: طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته های تحصیلی که پذیرش در آن ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) منحصرا به صورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ 5 مردادماه سال جاری آغاز و در روز یکشنبه 2 شهریورماه پایان می یابد.
وی افزود: بر اساس اعلام آمار رئیس سازمان سنجش، 85 درصد پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی و 15 درصد پذیرش دانشجویان از طریق کنکور سراسری در صورت می گیرد.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی اذعان کرد: در دانشگاه پیام نور نزدیک به 15 رشته جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری وجود دارد.
وی از برخورداری دانشگاه پیام نور از اساتید مجرب خبر داد و گفت: 230 هیئت علمی ثابت و نزدیک به 600 استاد مدعو در دانشگاه پیام نور مشغول تدریس به دانشجویان هستند.
وی با بیان اینکه پذیرش در مقطع ارشد به دو روش کنکور سراسری و کنکور فراگیر صورت می گیرد، افزود: فراگیر بدین منظور است که پذیرش شدگان اوایل آبان ماه ثبت نام می شوند و در دی ماه کنکور می دهند و در بهمن ماه شروع به تحصیل می کنند.
معصومی به مزیت های دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: تحصیل همزمان در دو رشته، پایین ترین شهریه دانشگاهی، اختیاری بودن حضور در کلاس های درس، اعطای وام یک و 4 دهم درصد برای کل شهریه تحصیلی، شرایط ویژه برای کارمندان، شاغلین و بانوان خانه دار، سهولت در تغییر رشته و مهمانی در شهر مورد نظر دانشجو، تعیین شهر محل برگزاری امتحانات پایان ترم به انتخاب دانشجو و برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری، نیمه حضوری و الکترونیکی (ترکیبی) از مهم ترین مزایای این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، دانشگاه پیام نور علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و همچنین دسترسی به منابع درسی به صورت الکترونیکی، رفع دغدغه مالی و پرداخت شهریه دانشجویان را نیز رسالت اجتماعی خود می داند.
وی با عنوان اینکه میزان شهریه دانشگاه پیام نور به نسبت دیگر دانشگاه های شهریه بگیر بسیار پایین تر است، به تسهیلات بانکی ویژه شهریه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور علاوه بر پرداخت وام قرض الحسنه 20 میلیون تومانی با کارمزد دو درصد و سهم 30 درصدی فارغ التحصیلان بین پذیرفته شدگان ارشد کنکور، همچنین وام صندوق رفاه دانشجویی، دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه با سه بانک عامل تسهیلات بانکی بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم کرده تا دانشجویان دغدغه تامین شهریه خود را نداشته باشند. بر اساس این تفاهم نامه دانشجویان می توانند تسهیلات با کارمزد یک و 4 دهم درصد دریافت کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار