رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان؛

شورای هماهنگی شورای تمامی احزاب و مردم است/ هر کجا مردم را باور کردیم کارمان جلو رفته است

1399/05/11 - 15:00 - کد خبر: 24300
رسول برگی

نصر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: شورای هماهنگی شورای تمامی احزاب و تمامی مردم است و برای حفظ کیان انقلاب اسلامی وظیفه دارد.

به گزارش نصر، نشست خبری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور خبرنگاران برگزار شد.

"رسول برگی" با  تبریک دهه امامت و ولایت با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، یکی از کهن ترین و پرسابقه ترین نهادهای جمهوری اسلامی است، در 12 مرداد سال ۱۳۵۹ طبق فرمایش و سفارش امام(ره) شورای هماهنگی تشکیل یافته است، شورای تبلیغات در تمام لحظات سخت و شیرین در کنار مردم بوده است.
 
 
برگی افزود: اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ بند مصوب شده است و یک مورد حوادث غیرمترقبه است که از این حوادث می توان به ۱۲ فروردین، ۱۴ خرداد، ۱۵ خرداد، ۶ تیر تا ۱۲ تیر، ۸ شهریور، 17 شهریور، روز زن، نیمه شعبان، عید سعید فطر، بزرگداشت ایام الله دهه فجر و برخی از مناسبت‌ها بعد از این اساسنامه اضافه شده‌اند که ۹ دی و در تبریز 8 دی یکی از این مناسبت های مهم است، که ماجرای 8 دی 88 تبریز جریان عظیم ۹ دی مردمی را در کل کشور ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: هر جا مردم مسئولیت برگزاری مناسبت ها را برعهده گرفته اند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کنار مردم بوده است و مناسبت ها را گرامی داشته اند اما امسال با وجود کرونا که مردم نتوانستند بزرگداشت برای مناسبت ها بگیرند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وارد شد و  در مناسبت های مختلف مناسبت ها را گرامی داشت.

وی تاکید کرد: هر زمان مردم تبریز وارد مسائل شده‌اند مردم کل کشور پیرو بودند و به خاطر همین است دشمن همیشه سعی در نفوذ تبریز دارد.
 
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از مسائل مهمی که مقام معظم رهبری به آن تاکید کرده اند رزمایش کمک های مومنانه در ایام کرونا است، یکی از موارد مهم دیگر که می‌توان به آن اشاره کرد، اهدای نان صلواتی در محلات تبریز است که طی تفاهم نامه ای با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و هیئت موکب ولیه الله تبریز، انجمن شن و ماسه، شرکت معادن آذر مس کان ایرانیان و اقشار مختلف مردم شریف تبریز به عنوان بانیان این کار خیر هستند که تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت.

برگی با تاکید بر اینکه مناسبت های انقلابی تعطیل نمی‌شود، گفت: شورای هماهنگی هر چند اگر مناسبت نداشته باشد مردم را تنها نمی‌گذارد، در جریانات اولیه کرونا در استان طی رایزنی با جامعه سلامت دستگاه تنفسی ونتیلاتور یکی از دستگاه های مورد نیاز جامعه سلامت بود که پنج دستگاه توسط خیر هیئت ولیه الله تبریز به همراه لوازم جانبی تهیه و به بیمارستان امام رضا (ع) تقدیم شد، ۱۳۰۰ دست لباس قان پزشکی، ۴۳ راس سبک و سه راس سنگین گوشت قربانی در نهضت از  تبعیت فرمایش مقام معظم رهبری و  بیش از هزار بسته های معیشتی توزیع شده است.

وی اذعان کرد: بیش از ۳۰ مورد سازمان و نهاد رسمی در استان وجود دارد که عضو رسمی مجمع نمایندگان هستند، ارباب اصلی ما مقام معظم رهبری هستند و طبق فرمایش ایشان ارباب ما مردم ما هستند و هر کجا امر کنند ما باید طبق وظیفه خود آنجا برویم و مشکل را حل کنیم.

برگی تاکید کرد: شورای هماهنگی شورای تمامی احزاب و تمامی مردم است و برای حفظ کیان انقلاب اسلامی وظیفه دارد.

برگی با اشاره به همکاری سازمان ها و ادارات استان اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استان نهایت محبت را به ما داشتند و در این اواخر که کمی کسالت داشتند سه بار تماس گرفتند و باحال نامساعد خود پیگیر برنامه‌های شورا شدند و در تمام ایام حمایت پدرانه خود را از ما دریغ نکردند، همچنین استاندار محترم و تمام سازمان‌ها و ادارات ارتباطشان با ما برادرانه بوده است.

برگی با اشاره به برگزاری جلسات شورای هم اندیشی، گفت: هیئت های اندیشه ورزی با اقشار مختلف حداقل تاکنون در 10 جلسه جهت استفاده از نظرات آنها برگزار شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از افتخارات شورای هماهنگی استان تشکیل شورای امنای محلات در مراسم های انقلابی است.
 برگی تاکید کرد: هر کجا مردم را باور کردیم کارمان جلو رفته است، مردم تبریز و استان در ۲۲ بهمن با وضعیت برف سنگینی که وجود داشت طبق سنوات گذشته و پرشورتر به خیابان‌ها آمدند.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که در هیئت‌های اندیشه ورزی انجام شده است، جلوگیری از نفوذ انجمن حجتیه درحوزه‌های علمیه است.
 
 
برگی با اشاره به برخی ازفعالیت های شورا در روز های کرونایی، گفت: اولین یادواره مجازی شهدای ترور، شب شعر مجازی، مسابقات مجازی فرهنگی، کارگاه مجازی تولید پوستر و موضوعات مختلف در زمان کرونا توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان انجام شده است.

وی با اشاره به راهپیمایی هر ساله روز قدس افزود: یکی از ارکان مهم شورای هماهنگی، مردم است. سلامتی مردم برای ما در این وضعیت مهمترین موضوعی است شرعا و عرفا به آن وظیفه داریم تا در مناسبت‌های مختلف بدون حضور و تجمع مردم، مناسبت ها را برگزار کنیم.

وی در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: روز خبرنگار یکی از مهمترین مناسبت های تمام کشورها است، خبرنگار است که می‌تواند مسئول را پاکدست و با قلم خود جریانات را رسانه‌ای کند، باورم این است که خبرنگاری اگر بر معیار صداقت باشد قطعاً شغل انبیاست، خبرنگار در تمام لحظات جان خود را به زحمت می‌اندازد.
انتهای پیام/

پژوهشیار