معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه؛

مشارکت روستاییان اجرای طرح‌های عمرانی را تسریع می‌کند

1399/05/11 - 12:58 - کد خبر: 24285
بازدید

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: مشارکت روستاییان در اجرای طرح‌های عمرانی، ضمن سرعت بخشیدن به روند این طرح‌ها، موجب توسعه و آبادانی روستاها می‌شود.

به گزارش نصر، سید علی موسوی حسینی روز شنبه در بازدید از روستاهای بخش مرکزی مراغه اظهار داشت: پروژه های خوبی در روستاهای این بخش در حال اجراست و امیدواریم روند اجرای این پروژه ها سرعت گرفته و تعداد آن ها افزایش یابد.
وی گفت: همکاری و تعامل اهالی و دستگاه های اجرایی با بخشداری در اجرای پروژه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا بخشداری مرکزی مراغه اقدامات قابل قبولی را انجام داده است.
موسوی حسینی همچنین از دستگاه های متولی خواست نت با شناسایی نقاط حادثه خیز روستاهای بخش مرکزی و رفع آنها و همچنین آسفالت معابر روستاها، سطح رفاه و امنیت روستاها را افزایش دهند.
وی در بازدید از مخزن آبرسانی روستای قشلاق گفت: این مخزن ظرف مدت ۲ ماه به بهره برداری خواهد رسید و با بهره برداری از آن ۴۰۹ نفر از روستاییان از آب آشامیدنی بهداشتی بهره مند خواهند شد.
وی گفت: در حال حاضر خط انتقال به طول ۳ کیلومتر و نیرو رسانی به این مخزن صورت گرفته و آبفای شهرستان در حال تجهیز چاه است.
موسوی حسینی با تقدیر از عملکرد آب و فاضلاب شهرستان افزود: برای پروژه های آبفای سراجوی غربی در مجموع ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی همچنین در بازدید از تصفیه خانه آب و فاضلاب مراغه گفت: مشکلی در تامین آب بهداشتی شهرستان وجود ندارد.
فرماندار مراغه همچنین در بازدید از عملیات اجرایی و ساخت مخزن زلال‌ساز پنج هزار مترمکعبی تصفیه‌خانه آب مراغه گفت: برای این پروژه هشت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
موسوی حسینی ادامه داد: با توجه به ورود سیلاب های فصلی در پی بارش های شدید در برخی از فصول سال که منجر به افزایش کدورت آب از پشت سد علویان به تصفیه خانه آب و تاثیر در عملکرد و کارایی تصفیه خانه می شود، بهره برداری از این مخزن ضروری است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار