معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز؛

ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت در تبریز برگزار می شود

1399/05/09 - 16:31 - کد خبر: 24238
عید غدیر خم

نصر: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت ( عید غدیر تا عید قربان ) ویژه برنامه های متنوعی در بستر فضای مجازی و مراکز فرهنگی شهرداری برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام احمد حمیدی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تدارک این برنامه ها از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و مناطق ۱۰گانه شهرداری در راستای گسترش فرهنگی دینی و معنوی در سطح شهر، افزود: با توجه به شرایط خاص شیوع بیماری کرونا در جامعه برای جلوگیری از تجمعات در سطح شهر، بیشتر این برنامه ها در بستر فضای مجازی یا در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر برای فرهنگ شیعی و ضرورت توجه به این مقوله، اظهار داشت: غدیر برای همه نشانی از هویت است و شناخت ما از این واقعه به شناخت معارف ناب اسلامی و دینی کمک خواهد کرد.
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: در این راستا ویژه برنامه از قربان تا غدیر با عنوان « غدیر آئینه ظهور» توسط گروه فرهنگی آئینی آئینه و با همکاری شهرداری منطقه ۵ تبریز در فرهنگسرای فرشته برگزار می شود و محتواهای این برنامه شامل شعرخوانی، مولودی خوانی، تواشیح، نمایشنامه خوانی، موشن گرافیک، نماهنگ، معرفی کتاب و اجرای خیابانی سرود برای ارادات ورزی به مولای متقیان است.
حجت الاسلام حمیدی، تولید نماهنگ حماسه «غدیر امتداد ظهور»، رونمایی از این نماهنگ در شب عید غدیر خم و پخش از رسانه ها و شبکه های مجازی و اجرای گروه سرود نسیم ولایت در مجتمع های مسکونی در سطح شهر تبریز و میادین توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی را از برنامه های دهه ولایت و امامت اعلام کرد.
وی یادآوری کرد: مسابقه بزرگ حفظ خطبه غدیر از کتاب غدیر راه رستگاری با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و  بنیاد بین المللی غدیر و شهرداری منطقه یک با اهدای ۱۱۰ جایزه نفیس به برگزیدگان برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، مسابقه بهترین متن ادبی در مورد زندگی امام علی(ع)، مسابقه بهترین عکس جشن خانگی در مورد دهه امامت و ولایت در فضای مجازی، همایش های تبیینی با محوریت آموزه های مکتب علوی و نمایشگاه های فرهنگی و مذهبی با محوریت ارتقای نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان با پاسداشت اعیاد اسلامی و تعظیم شعائر اسلامی و محوریت دهه ولایت در مراکز فرهنگی  شهرداری ویژه عموم شهروندان به صورت مجازی و یا در مراکز فرهنگی شهرداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.
حجت الاسلام حمیدی، ادامه داد: اجرای جشن بزرگ ولایت در بوستان قرآن، جشنواره عکس پرچم ایران، عقد اخوت مجازی، اجرای نمایش طنز، پخش فیلم با مضمون غدیر در مراکز فرهنگی و پخش مجازی فیلم، نمایشگاه مجازی موبایل خود را علوی کنید با معرفی برنامه ها و نرم افزارهای مذهبی و طرح مجازی «غزل ارادت» تولید و بارگذاری آلبوم صوتی از کلیپ ها و سخنرانی های کوتاه، قطعات موسیقی و مداحی از دیگر برنامه های این دهه در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی است.
وی اظهار داشت: طراحی پوسترهای ولایت و امامت در کلام رهبر معظم انقلاب و تولید محتوا و انعکاس آن در شبکه های اجتماعی و تجلیل از همکارانی که سالگرد ازدواجشان در طول دهه ولایت و امامت باشد در دهه ولایت و امامت برگزار می شود.
حجت الاسلام حمیدی، اظهار کرد: ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت شهرداری تبریز با بهره گیری از بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فرصتی برای بهره مندی هرچه بیشتر از این ایام و رضایت خاطر شهروندان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار