قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

آموزش مباحث بهداشتی به مردم جزو کارهای خیر است

1399/05/09 - 14:34 - کد خبر: 24220
بازدید

نصر: قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کار خیر فقط کمک نقدی نیست، بلکه آموزش به مردم هم کار خیر به شمار می‌آید و یکی از بهترین راه‌های مقابله با ویروس کرونا هم ارایه نکات آموزشی به مردم است.

به گزارش نصر، علی اکبر طاهر اقدم در مراسم آغاز دومین مرحله از پویش "کروما" با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر مردم با نحوه رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله اجتماعی آشنا باشند، چرخه شیوع و انتقال بیماری کووید۱۹ منقطع می‌شود.
وی در ادامه ضمن قدردانی از دانشجویانی که در کنار تحصیل به انجام فعالیت‌های اجتماعی نیز مشغول هستند و همتایاران سلامت، خاطرنشان کرد: تحمل گرمای لباس‌های مدافعان سلامت به ویژه در هوای گرم تابستان کار بسیار سختی بوده و خداوند اجر این کار شما را خواهد داد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم تاکید کرد: در عصر کنونی همه باید پاسخگوی رفتارهای خودشان باشند، رفتارها ریشه در افکار داشته و از ارزشی که برای خودمان، خانواده‌مان و جامعه‌مان قایل هستیم، نشات می‌گیرند.
سعید نیکوخصلت اظهار کرد: روابط اجتماعی، سیاستگذاری‌ها و اولویت بندی‌های دنیا پس از شیوع ویروس کرونا در حال تغییر است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و سیستم بهداشت و درمان همواره جایگاه ویژه‌ای  داشته و دارد که این جایگاه نیز در حال تغییر و بازنگری است.
وی متذکر شد: جان انسان‌ها امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و دورانی که میلیون‌ها نفر در جنگ‌ها کشته می‌شدند در حال سپری شدن بوده و امروز حتی جان یک انسان هم مهم است، این نشان می‌دهد که انسان‌ها در حال تعالی یافتن هستند.
براساس این گزارش، نیکوخصلت تاکید کرد: اینکه یک انسان از خودش مراقبت می‌کند تا نه خودش و نه دیگران بیمار شوند، بسیار ارزشمند بوده و نباید در این مورد سهل انگاری کرد.
وی، آموزش و آگاهی را از جمله راه‌های تغییر رفتار عنوان کرد و گفت: جامعه پزشکی و دانشجویان علوم پزشکی نیز به تبیین روش‌های آگاهی و مقابله با کرونا می‌پردازند و ایثار و گذشت آن‌ها قابل ستایش است.
به گزارش ایسنا، کمپین کروما توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هدف آموزش و ارائه نکات آموزشی و بهداشتی به شهروندان در جهت پیشگیری از پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار