مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی؛

مراکز عرضه دام در عید قربان امسال تعطیل است

1399/05/09 - 12:16 - کد خبر: 24203
کشتار

نصر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که عید قربان امسال به علت شیوع کرونا مراکز عرضه دام دایر نخواهند بود، گفت: افرادی که قربانی دارند، فرآیند ذبح را در کشتارگاه‌ها انجام دهند.

به گزارش نصر، امیرحسین بهداد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، ذبح دام در عید سعید قربان امسال در کشتارگاه‌های دام انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی مربوط به بیماری کرونا و همچنین سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، با همکاری ۴۶ گروه ثابت و ۶۷ گروه سیار با حضور ۱۳۰ دکتر دامپزشک، ۴۲ بازرس بهداشتی گوشت و ۸۲ نفر ناظر ذبح شرعی از ساعت هفت صبح تا ۱۳ بعد از ظهر، بر کشتار دام‌های قربانی نظارت خواهند کرد.
وی با تاکید بر این‌که پرهیز از ازدحام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله موارد مورد تاکید در عید قربان سال‌جاری است، بیان کرد: با ذبح قربانی در کشتارگاه این امکان فراهم می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال شده و همچنین از نظر بیماری‌های دامی نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
بهداد ادامه داد: هم استانی‌ها برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر، می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند و در موارد خاص نیز گروه‌های سیار آمادگی ارائه خدمات را دارند، اما توصیه این است که ذبح دام‌های قربانی و نذری عیدسعید قربان به طور حتم در کشتارگاه‌های دام و زیر نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی انجام شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار